Mine områder
Hjelp
SSL
CONTRIBUTOR ***

Tiltaksplan/arbeidsplan for foreldre som er fratatt omsorgen, jfr. bvl §8-3

av SSL

Lager dere tiltaksplan/arbeidsplan for foreldre i "planfanen" eller i korrespondanser? 

Kommer det en egen mal etter hvert til denne paragrafen? 

8 SVAR 8
Godkjent løsning
Stine Ygemar
VISMA

av Stine Ygemar

Vil legge til: en handlingsplan erstatter ikke samværsplanen som må lages og dersom oppfølging av foreldre innebærer iverksetting av hjelpetiltak må det være en ordinær tiltaksplan for disse tiltakene.

AnnKHoel
CHAMPION **

av AnnKHoel

Har fått varsel nå om mangler i flere samværsplaner, men disse har vi laget i korrespondanse tidligere. Når jeg lager ny nå lager jeg en fiktiv plan med vedlegg fra korrespondanse (samværsplanen som er gjeldende). Varselet blir likevel ikke borte og planen blir nå først aktiv fra juli. Ikke for året som den opprinnelig er laget. Hvordan få vekk varslene og være innenfor på dette?

AnnKHoel

av Randi-Espegard

Hei @AnnKHoel . Det er dessverre slik at det nå kan ta opptil 5 minutter før varsel oppdateres. Men hvis du fortsatt ser samme varsel i dag, selv om du rettet opp i går, ber jeg deg ta kontakt med Support, slik at vi kan se nærmere på det. 

Planer har en fra og til dato, det er disse datoene som blir rapportert til nasjonalt barnevernregister.

Randi Svidal
CONTRIBUTOR **

av Randi Svidal

Hei.

Vi har også utarbeida samværsplanar i korrespondanse. Er det slik at vi må legge inn fiktive samværsplaner med vedlegg frå korrespondanse på alle omsorgsbarn før vi sender inn rapportering for at det skal bli rett? 

av Randi-Espegard

Nasjonalt barnevernregister har ingen valideringer på plantype slik det er i dag. De sjekker bare om det finnes plan eller ei. Så da regner vi med at det går greit så lenge barnet har en plan, - inntil videre.

Når det er sagt, så vil jeg anbefale alle til å endre sine rutiner når det skal lages nye planer. På sikt så antar vi at Nasjonalt barnevernregister også vil se på plantype.
Varslinger og nøkkeltall er laget med tanke på at du oppretter planer fra hendelsen "plan". 

AnnKHoel
CHAMPION **

av AnnKHoel

Varslene er borte idag, så da ser det ut til at dette fungerte. Takk for svar.

Vi har også noen som mangler plan på ettervern- men mulig de planene de har er i feil kategori. Kanskje vi trenger support på det. 

AnnKHoel
Godkjent løsning
Stine Ygemar
VISMA

av Stine Ygemar

Hei, Jeg ville registrert denne som en plan - handlingsplan.

Det ligger et forslag til mal som kan lastes ned herfra. Se egen artikkel her om hvordan kopiere tekstmalen inn til ckeditor. 

SSL
CONTRIBUTOR ***

av SSL

Tusen hjertelig takk for svar, og hjelp!! 😄 Her var det jo mange maler! Nå blir det mye enklere framover ja! 😃