Mine områder
Hjelp

Informasjon til ansatte i oppstarts e-posten

31-07-2014 21:27 (Sist oppdatert 11-10-2021)
  • 0 Svar
  • 0 liker
  • 5033 Visninger

Når du oppretter en ny ansatt i Visma.net manuelt, eller ved overføring fra lønnsprogram, mottar den ansatte en velkomst e-post. Denne e-posten kan tilpasses ditt firma. Dette gjelder også for brukere av Visma.net Expense, Visma.net Payslip og Visma.net Time & Absence.

Velkomst e-posten fra Visma.net kan tilpasses ditt firma. Du kan legge inn tekst som gjør e-posten mer forståelig. "Hvorfor får jeg denne?", "Hva betyr dette for meg?" er spørsmål ansatt/bruker kan ha når en litt ukjent e-post mottas.  Du kan også legge inn link til virksomhetens egne dokumenter (bedriftens reiseregningspolicy f.eks).

Tilpasningen gjøres på følgende måte:

Logg inn på Visma.net, velg fanen "Settings" og "E-postmal /E-mail template". Denne malen vil gjelde for alle bedrifter. Alle kunder gjøre endringer her.

  

 Du får da opp følgende bilde:

E-postmal

Teksten i feltet "Standardinformasjon" og "Standard kundestøtteinformasjon"- er lagt inn under valget "Settings / E-postmal". Eventuelle tekst / melding som er lagt inn her blir da brukt og gir tilsvarende mulighet som i denne beskrivelsen. 

I dette eksempelt har vi brukt feltene "Selskaps informasjon" og "Selskap kundestøtteinformasjon". 

Bildet viser eksempel på tekst som kan legges inn. Eksempel på html tekst som du kan editere slik at den linker til en side som du / ditt firma ønsker:

<a href="/">Visnings navn</a>

Eksempel 

Link til en side <a href="http://community.visma.com/no/software/produkter/Vismanet-Expense/">Visma.net Expense</a>

 

Dette gir da følgende tilleggsinformasjon i e-posten:

 

Kanskje også de ansatte vil sette pris på en link til hvordan bruke systemet. Vi har samlet brukertipsene til ansatte på denne siden:

https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Visma-net-Expense/Brukertips-for-deg-som-er-ansatt-Visma...

 

Her har vi samlet tipsene til de som også benytter Visma.net Calendar.

Her finner du informasjon om app'en Employees.

Bidragsytere
Aktuelt brukertips
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"