for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hei, noen av kundene ønsker faktura på e-post, men jeg får beskjed om at Outlook ikke er installert når jeg trykker ved siden av min epost-adresse på min bruker. Jeg har lagt inn plasseringen av min Outlook 16 i path delen på innstillinger, men får dette fortsatt ikke til. Jeg har vært på innstillinger i Outlook og prøvd å kjøre i gang Outlook Addin for MBS etter et hint på Mamut sine hjemmesider, men får ikke dette til.
Please be advised !
Løst! Gå til løsning.
Hei Gunnar
Du må ikke nødvendigvis bruke Outlook for å sende fakturaer på epost, men det krever litt ekstra arbeid. Velg å skrive ut fakturaene til pdf. Disse kan sendes som vedlegg til kundene.
TS
Takk for et meget fyldesgjørende svar. Flott !
Da skal jeg sette i gang og følge dine gode råd.
GN
Dette tyder på at Mamut ikke finner Outlook av en eller annen grunn.
Sjekk at du har minst versjon 19 av Mamut ved å gå inn på Hjelp - Om. Har du versjon 18 må du laste ned og installere siste versjon av Mamut for å få støtte for Office 2016. Siste versjon kan lastes ned her: https://community.visma.com/no/mamut/Produkter/Mamut-One/Last-ned-nyeste-versjon/Oppdatering-av-eksisterende-Mamut-installasjon1/Oppdater-til-siste-versjon-av-Mamut-One/
Gå inn i Outlook på Fil - Officekonto - Om Outlook.
Sjekk at det der står at du har 32-bit Outlook. Om du har 64-bit må Microsoft Office reinstalleres som 32-bit da Mamut kun støtter 32-bit Office. Lisensen for Office 2016 dekker både 32-bit og 64-bit versjon så du skal ha tilgang til begge.
Om du har 32-bit Outlook installert, gå inn i Mamut på Vis - Innstillinger - Andre innstillinger - Andre programmer. Klikk der på knappen med forstørrelsesglass for å søke etter Outlook.
Om Outlook ikke dukker opp i etter søket kan det være noen av Mamuts komponenter må reinstalleres. Avinstaller og reinstaller da Mamut. For å avinstallere, gå inn på programmer i kontrollpanelet i Windows. For å reinstallere, last gjerne ned siste versjon fra linken over.
Søk etter Outlook på nytt etter reinstallasjonen i Andre programmer.
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Copyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.