Mine områder
Hjelp

Omsetning per leverandør

29-05-2013 20:04 (Sist oppdatert 13-07-2018)
  • 0 Svar
  • 2 liker
  • 3416 Visninger

Hvordan får jeg en omsetning per leverandør i Global? Kan jeg skrive den ut eller kopiere til Excel?

Det er ganske vanlig at revisoren krever en oversikt over omsetning per leverandør for de største leverandørene dine.

 

Vi har ikke noe standard rapport på det, men den kan du enkelt lage:

  • Gå inn på "Forespørsel / Saldo-Ticker".
  • Under "Systemrapporter" velger du "Leverandørreskontro".
  • Tabellspesifikasjoner:
    • Aktiv tabell = 1
    • Ønsket regnskapsår
    • Antall tabeller = 1. Hvis du skal ha flere tabeller for forskjellige reskontrogrupper, kan du velge ønsket antall.
    • Kontovalg: Har du leverandører på kontonr 5xxxx velger du Reskontroklasse 5.
      Hvis du har flere aktive tabeller, kan du velge forskjellig reskontroklasse i hver enkelt.
    • Kostnadsbærer: Her angir du hvilke kolonner du ønsker på rapporten. Kryss av for kontonummer og kontotekst.
  • Saldofelter: Krysser av for årets bevegelser.

 Omsetning leverandører.PNG

  • Under Utvalg
    • Bilagsart = verdien for bilagsartene kjøp og kreditnota (i eksempelet under er det 3 og 4). Trykk OK. Med selektering på denne bilagsarten, får vi en oversikt KUN over omsetningen, uten utbetalinger osv.

Omsetning leverandører ticker.PNG

De tallene man får ut her, er et kjøp registrert via innkjøpsmodul i Global eller bilagsregistrering på bilagsart for kjøp/kreditnota leverandør.

 

Rapporten kan enkelt kopieres til MS Excel eller skrives ut (trykk på Skriver-ikonet på verktøylinje)

 

 

Bidragsytere
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"