Mina produkter
Hjälp

Användbara rapporter i Visma.net Logistics

07-07-2020 10:57
  • 0 Svar
  • 5 gilla
  • 1623 Visningar

I logistikmodulen finns det många rapporter och förfrågningar att välja på. Här kommer mina bästa tips på användbara vyer för uppföljning av order, inköp och lager. 

 

  • Detaljer lagerallokeringar: Använd denna förfrågan för att få ut tillgängligt antal per artikel, samt förteckning över vad som ligger allokerat på orders. Denna gillar jag för att det är lätt att följa en specifik artikel och se exakt vilka orders som allokerar upp en artikel.  
  • Analys av försäljningslönsamhet: Förfrågan för uppföljning av marginaler. I denna går det att filtrera på säljare vilket gör den bra för de som arbetar med provision. 
  • Historik lagervärdering: Denna rapport ger inblick i vilket inleverans-, försäljnings- och justerat antal som ligger till grund för lagervärdet. 
  • Faktureringsöversikt inleveranser: Använd denna för att se vilka inleveranser som är fakturerade. 
  • Periodiseringsöversikt inleveranser: För avstämning av inleveranser mot 2996. Visar vilka inleveranser som det inte mottagits en leverantörsfaktura för. 
Medverkande

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här