avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

• 5 Svar
  • 0 Liker
  • 2163 Visninger

Veiledning for å bytte mailadresse på bruker i Visma.net.

1) Administrator gjør endringen (Gir administrator kontroll slik at en sikrer at Lønn oppdateres med samme mailadresse)

For at dette skal fungere må Administrator gjøre følgende:

- Administrator logger inn i Visma.net fra (https://connect.visma.com).

- Administrator går til Visma.net Admin | Konfigurasjon og fjerner hake for "Jeg vil at mine brukere skal kunne endre sine e-postadresser".

Visma.net Admin | Brukere og roller

1. Finn personen du vil endre mailadresse for og klikk deg inn på navnet.
  2. Klikk feltet for E-postadresse og endre til ønsket adresse.
  3. Klikk så "Lagre og lukk" og du må taste ditt Visma.net passord for å starte endringen.
  4. Visma.net sender da mail til brukeren som ved å følge instruksjoner i mailen må bekrefte  før endringen gjennomføres.
  5. Når bruker har bekreftet kan administrator gjennomføre endringen på personen i H&L Lønn | Kartotek | Personer | 3-Telefon-E-post. Endre i det feltet dere bruker for Visma.net.

Lønn | Verktøy | Visma.net integrasjon | Visma.net brukere

Klikk "Utfør" for å synkronisere brukere i Visma.net.

Lønn | Verktøy | Visma.net integrasjon | Synkronsiere grunndata

Klikk "Start synkronisering" for å oppdatere ansatt i Visma.net

Endringen skal så være gjennomført.

2) Bruker endrer selv

Dette er mulig, men vi anbefaler ikke å tillate bruker å endre mailadresse selv da administrator mister oversikten over hvilken mailadresse som ligger i H&L Lønn og hvilken som ligger i Visma.net og at en da lett kommer til å miste koblingen mellom personen i Lønn og dennes Visma.net bruker-ID.

Kommentarer
CONTRIBUTOR *

Jeg holder på med å ender e-post adresse på ansatte som har visma.net expense i HL 5.0.

Men så kommer jeg til der det er skrevet

, så trykker man på lynet under Visma.net integrasjon|Visma.net bruker for

å få riktig kobling igjen.

Jeg finner visma. net Integrasjon under verktøy: og der står det bare oppsett integrasjon, er jeg i feil meny, ser ikke noe lyn

Hei

Denne løsningen er skrevet for de kundene som er satt opp med OPG løsningen i HuldtLillevik hvor man har automatisk integrasjon mellom VismaNet og Lønn 5.

Etter hva du beskriver så kjører dere filbasert integrasjon hvor det da ikke er noen kobling mellom disse produktene.

CONTRIBUTOR *

oki:-)

Da er det bare for meg å bytte ut e-post adressene.

CONTRIBUTOR *

Jeg er inne på Visma.net og har rolle som payslip administrator, men finner ikke hvor jeg

Gå til Admin/Konfigurasjon og hake av for at brukere skal få lov til å endre egen epost adresse

VISMA

Hei Hanh Vu!  🙂

Payslip Administrator rollen gir foreløpig ikke så mange muligheter. Den som skal kunne endre settinger i Visma.net Admin har rollen Customer Administrator.

Dersom du ikke vet hvem som har rollen hos dere sender du en mail til support.hl@visma.com så kan vi hjelpe deg med å finne ut av det. (Antar jeg vet hviket firma du representerer, men vil ikke oppgi navn her)