Mine områder
Hjelp

Jeg får spørsmål om å opprette aktivitet ved fakturering eller når jeg utfører andre prosesser

05-02-2009 08:00 (Sist oppdatert 11-10-2018)
  • 0 Svar
  • 0 liker
  • 504 Visninger

Hvis du i programmet utfører en prosess som automatisk kan opprette aktiviteter, så vil du bli spurt om du vil opprette en oppfølgingsaktivitet.

Hvis du ikke ønsker å bli spurt om dette, så kan du merke av for Ikke vis dette spørsmålet igjen. Det er også mulig å sette denne innstillingen når du redigerer oppfølgingsaktiviteter.

I Mamut er det funksjonalitet for opprettelse av oppfølgingsaktiviteter. Det vil si at du kan velge at det automatisk skal opprettes en aktivitet når du utfører ulike operasjoner i programmet.
For å aktivere eller deaktivere oppfølgingsaktiviteter velger du Vis - Aktivitet - Oppfølgingsaktiviteter.


Et eksempel der oppfølgingsaktiviteter kan være til god hjelp er ved fakturering. Oppfølgingsaktiviteten er satt til å starte på forfallsdato, eller du kan definere andre startdatoer. Den kan for eksempel minne deg på å sjekke om innbetaling har funnet sted.

Som standard er funksjonaliteten aktivert ved:

  • Fullført veiviser for betalingspåminnelse
  • Fullført veiviser for factoring
  • Fullført veiviser for inkasso
  • Fullført veiviser for lønnskjøring
  • Reservasjon
  • Utskrift av bestilling
  • Utskrift av ordrebekreftelse
  • Utskrift av tilbud
  • Varemottak (fullt mottak)
  • Ved fakturering

Hvis du ikke ønsker å benytte deg av oppfølgingsaktiviteter, så må du gjøre følgende:

  1. Gå til Vis - Aktivitet - Oppfølgingsaktiviteter.

  2. Marker en av de aktivitetene som står som aktivert, og klikk knappen Rediger.

  3. Velg Nei i nedtrekkslisten Aktivert.

  4. Lagre og lukk vinduet.

  5. Gjør prosessen ovenfor for de resterende aktive oppfølgingsaktivitetene, helt til alle står som inaktive.

Du vil nå slippe å få opp spørsmål om oppfølgingsaktiviteter.

Bidragsytere