Mine områder
Hjelp

Total Periode - historiske saldobalanser og grunnlag for budsjett

19-09-2016 22:54 (Sist oppdatert 08-10-2019)
  • 0 Svar
  • 0 liker
  • 1170 Visninger

Vi vurderer å kjøpe Total Periode - hvordan kan vi på raskeste måte etablere bredest mulig tallgrunnlag for etterfølgende utarbeidelse av rapporter med fjorårstall og resultatbudsjett mv?

 

På samme måte som i Årsoppgjør anbefales bruk av systemintegrasjon med øk.systemet for import av saldobalanser.

Ved å sette opp systemintegrasjon i Periode med ditt øk.system (gitt at du benytter et av de som er vist med ikon i veiviser for import), kan du importere månedlige saldobalanser i EN OG SAMME IMPORT ved å angi fra/til perioder/år, f.eks. 01/20x1 - 08/20x3.

Det forutsettes da at det er månedlig avstemte saldobalanser (anbefales).

Når importen er vellykket utført, kan du gå til menyvalget “Hist.periodedata” og se alle saldobalansene for det periode-intervallet du nettopp importerte.

 

Videre kan du sjekke rapporter med fjorårstall og med evt avvik. Grunnlagstallene som nå er importert setter deg f.eks. raskt i stand til å utarbeide resultatbudsjett på grunnlag av historiske regnskapstall.

Etter at resultatbudsjett er utarbeidet, kan du benytte dette med tillegg av enkelte faktorer til å bistå dine kunder med utarbeidelse av likviditetsbudsjett.

Husk at du med virkning for både regnskapsrapporter og budsjetter kan velge om du vil rapportere pr. Måned, Termin, Kvartal, Tertial eller Halvår. Dette endres ved behov under Rapporter | Inndeling | Periode.

(PS! Vi har her logikk; Innlogget på måned Februar gir alternativene Måned og Termin, mens innlogget på Juni gir både Måned, Termin, Kvartal og Halvår som alternativer for rapporter.)

 

Jeg pleier å omtale Periode som en effektiv, kraftfull og rimelig modul i Total-familien:)

Bidragsytere
Aktuelt brukertips
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"