Mine områder
Hjelp

Utbetale til kunder Visma Business

20-09-2016 24:43
  • 3 Svar
  • 1 liker
  • 4249 Visninger
Det kan oppstå behov for å utbetale beløp til kunder. Eksempler kan være dobbelbetaling fra en kunde som sjelden kjøper noe fra oss eller utbetaling av årsbounser og lignende.

I Visma Business er det like enkelt å remittere kunder som å remittere leverandører.

Du trenger et egnet skjermbilde for å lage betalingsforslag. I praksis er dette tabellen «Åpne kundeposter» med Restbeløp < 0, og eventuelle andre utvalg som siler vekk poster som ikke skal utbetales.

Utfør remitteringen som for leverandører.

Pass på at bankkontonummer er registrert på kunden.

Kommentarer
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Hei . jeg får til å utbetale om det er en feil innbetalign det gjelder, mne får ikke det til når det gjelder en kreditnota

Anette

 

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Hei! Ett tips kan være å sjekke om det ligger KID nummer på linjen. Dette må slettes før utbetaling. 

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Noen som får til og utbetale f.eks. kreditnota fra kundereskontroen via betalingsforslag/autopay og ikke får feil etter at du har godkjent i autopay?

 

Vi får til å betale via remittering og autopay fra kundens reskontro, men når vi godkjenner i autopay og det ser OK ut der, går det en liten stund, så får vi beskjed om at det ikke kan utbetales til kunden bankkonto fordi kundens konto/transaksjonen krever KID.  Er det en innstilling eller et annet betalingsformat man må bruke fra Visma Business?
Hvis vi går inn i banken og utbetaler manuelt, så får vi utbetalt til kundens konto uten KID. 

Aktuelt brukertips
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"