for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
I Visma Business er det like enkelt å remittere kunder som å remittere leverandører.
Du trenger et egnet skjermbilde for å lage betalingsforslag. I praksis er dette tabellen «Åpne kundeposter» med Restbeløp < 0, og eventuelle andre utvalg som siler vekk poster som ikke skal utbetales.
Utfør remitteringen som for leverandører.
Pass på at bankkontonummer er registrert på kunden.
Hei . jeg får til å utbetale om det er en feil innbetalign det gjelder, mne får ikke det til når det gjelder en kreditnota
Anette
Hei! Ett tips kan være å sjekke om det ligger KID nummer på linjen. Dette må slettes før utbetaling.
Noen som får til og utbetale f.eks. kreditnota fra kundereskontroen via betalingsforslag/autopay og ikke får feil etter at du har godkjent i autopay?
Vi får til å betale via remittering og autopay fra kundens reskontro, men når vi godkjenner i autopay og det ser OK ut der, går det en liten stund, så får vi beskjed om at det ikke kan utbetales til kunden bankkonto fordi kundens konto/transaksjonen krever KID. Er det en innstilling eller et annet betalingsformat man må bruke fra Visma Business?
Hvis vi går inn i banken og utbetaler manuelt, så får vi utbetalt til kundens konto uten KID.
Her skal vi etter beste evne forsøke å gi noen tips for å unngå at faktura via Autoinvoice kommer i retur med en feilmelding. Vi oppdaterer fortløpende.
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.