Mine områder
Hjelp

A-Melding - Avstemmingsrapport fra Altinn

17-04-2015 17:50
  • 5 Svar
  • 0 liker
  • 5928 Visninger
Hvordan ser jeg hva jeg har sendt inn i A-meldingen?

I Altinn kan du bestille en avstemmingsrapport som oppsummerer opplysningene du har sendt i A-meldinger for et valgt tidsrom. Under Skjema og tjenester finner du A06 A-melding – bestill avstemmingsinformasjon.

Først må du oppgi hvilket år du ønsker, deretter velger du om du skal ha rapporten for én eller flere måneder.

Rapporten inneholder oppsummering av arbeidsgiveravgift, forskuddstrekk og inntektsopplysninger per virksomhet. Når du bestiller rapporten for kun én måned, kan du i tillegg velge å få oversikt over innsendte arbeidsforholdopplysninger.

Du vil motta rapporten i «Min meldingsboks – Til min behandling», i A07 A-melding avstemming. Formatet på rapporten er regneark (odf) og xml.

Kommentarer
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous
Dette er greitt, men eg saknar muligheita for å skrive ut ein rapport direkte frå Visma Lønn som hentar ut data frå altinn og presenterer dei i Visma Lønn. Dersom vi skriv ut rapport pr 30.04.2015, så må det vere periodetal for mar/apr, men også akkumulerte tal pr 30.04.2015. Er dette noko som er på veg til oss kundar? Dersom a-meldinga skal bli ei forenkling, så må vi kome bort frå dagens praksis, der vi må inn i altinn og hente ut rapportar fleire gangar for å kunne avstemme verdiar pr ein gitt dato. Rekneskap Høydalsvik AS Geir Høydalsvik dagleg leiar
av Sandra Iselin Olsen
Hei, I Visma Lønn har vi noen kontrollrapporter i forbindelse med A-meldingen. Du kan lese mer om de rapportene her: http://community.visma.com/no/software/produkter/visma-lonn/Brukertips/Altinn/A-melding---rapporter/ Visma support anbefaler å bestille skjema A06 i Altinn som et godt avstemmings verktøy som du kan avstemme mot Lønns-ticker i Visma Lønn. Har du noen videre spørsmål i forhold til rapporter og A-melding, kan du ta kontakt med Visma Lønn support. Mvh Sandra, Visma kompetansesenter Lønn og HR.
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous
Dette er vel og bra, Sandra. Men det er uheldig at Visma Lønn ikkje kan hente ut data frå altinn.no og presentere dei i ein rapport som vi kan skrive ut frå Visma Lønn. Og denne rapporten må innehalde både periodetal og akkumulerte tal for både skattetrekk, grunnlag arbeidsgivaravgift og oppgåvepliktige ytingar. Visma er opptatt av å fange tidstjuvane. Her har du ein soleklar kandidat. Rekneskap Høydalsvik AS Geir Høydalsvik dagleg leiar
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous
Er det nokon i Visma som kan svare på dette?
av Sandra Iselin Olsen
Hei, Pr nå så vil det være de mulighetene i systemet hvor man kan ta ut rapporter som nevnt over, og eventuelt avstemme dette mot A06 - avstemmingsskjema som bestilles i Altinn. Mulig det eventuelt vil komme andre rapporter i kommende versjoner. Har du noe videre spørsmål angående dette, ta kontakt med Visma Lønn support. Mvh Sandra.
Aktuelt brukertips
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"