Mine områder
Hjelp

Vanlige spørsmål rundt kundebehandling og Visma Autoinvoice.

25-05-2020 09:10 (Sist oppdatert 25-05-2020)
  • 4 Svar
  • 1 liker
  • 4442 Visninger

 

brukertips0.PNG

Hva skjer når begge feltene er fylt ut og det er huket av for faktura på e-post?

Adressen som står i feltet «e-post faktura» brukes.

 

Hva skjer når bare e-post adresse er fylt ut?

Faktura sendes til denne adressen.

 

Hva skjer nå bare e-post faktura er fylt ut

Faktura sendes til denne adressen.

 

Hva betyr det når man huker av e-post til AI ?

Blir faktura sendt kun til e-post da eller både e-post og nettbank/EHF?

(hvis mobil/org.nr er utfylt)

Når man huker av for "Epost- til AI" så sender Contracting med epostadressen til Autoinvoice.

Hvis fakturaen ikke går til nettbank eller VIPPS så vil da fakturaen sendes til denne epost-adressen.

 

Hvorfor er det to ruter for avhukninger for e-post / faktura på papir ?

brukertips1.png

Fakturaen går rett til print hos NETS uavhengig av om det er lagt inn mobiltelefonnummer og epostadresse sendes med til AI.

 

brukertips2.png

Faktura sendes som epost fra Visma Contracting selv om det er satt opp Visma Autoinvoice. Dvs at fakturaen aldri sendes til Autoinvoice.

 

brukertips3.png

Faktura skrives ut på printer fra Visma Contracting selv om det er satt opp Visma Autoinvoice. Dvs at fakturaen aldri sendes til Autoinvoice.

 

 

Hva er forskjellen mellom privatkunder og bedriftskunder når det kommer til å sende fakturaer til Visma Autoinvoice?

Forskjellen mellom privatkunde og bedriftskunde er at på privatkunder er det mobiltelefonnummeret som bestemmer om fakturaen går til nettbank/VIPPS.

På bedriftskunder er det orgnummeret som brukes.

Kommentarer
Konrad Risnes
CONTRIBUTOR ***
av Konrad Risnes

Hei Pierre.

Dette var ein god forklaring. 😀

Her er svar på spørsmål eg sendte support i går.

 

 

Fins det ein like god forklaring som forklarer de forskjellige statuser og handlinger i autoinvoice webportal?

 

mvh

Konrad R.

Marius Amunds1
CONTRIBUTOR **
av Marius Amunds1

Hei Pierre

 

Jeg har det skriftlig fra support at det er fra feltet "Telefon" AutoCollect henter når det skal til nettbank/VIPPS? 

Hva er riktig?  

av Pierre Reklev

Jeg har snakket med Marius på telefonen og oppklart missforståelsen.

av Pierre Reklev

Hei Konrad,

 

Vi har dessverre ingen god oppskrift/forklaring på nettopp dette, men håper dette kan gi en liten oppklaring:

 

status_autoinvoice.PNG

 

E-faktura (internt) => Faktura sendes fra Visma Autoinvoice til en kunde som også bruker Visma Autoinvoice. (bedriftskunder)

E-faktura (eksternt) => Faktura sendes fra Visma Autoinvoice til et annet system for mottak av EHF-fakturaer. (bedriftskunder)

Post (papir) => Faktura sendes til NETS som printer faktura og sender til fakturaadressen i kundebehandling. (privatkunder)

VIPPS FAKTURA => Faktura sendes til VIPPS da kunden har satt på mottak av faktura i VIPPS registrert på telefonnummeret som ligger i mobiltelefonfeltet i kundebehandling. (privatkunder)

B2CNO => Faktura sendes til kundens nettbank registrert på mobiltelefonnummer som ligger i kundebehandling. (privatkunder)

 

Bidragsytere
Aktuelt brukertips
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"