Mine områder
Hjelp

Feilmelding ved innsending av aksjonærregisteroppgaver

02-01-2020 12:34 (Sist oppdatert 04-01-2020)
  • 2 Svar
  • 0 liker
  • 2754 Visninger

Dette feilen skyldes vanligvis at de rettighetene du har, ikke tillater sletting av elementer.

FeilM.png

Sjekk eventuelt om det er delegert for lite rettigheter til medarbeideren på dette selskapet.

 

Løsningen inntil videre er at du skrur av funksjonen for opprydding i innsendingsbildet, før du sender inn.

Altinn.png

 

Finale anvender en funksjon i Altinn, der vi ikke verken forespør eller angir hvilke rettigheter som kreves. Vi undersøker nå med Altinn hvilke rettigheter som evt. kreves for anvendelse av denne funksjonen.

 

Kommentarer
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

vi delegerer to type rettigheter:

Ansvarlig revisor.

Revisormedarbeider.

Disse to rettighetene består av en kombinasjon av flere type rettigheter i altinn.

Jeg delegerer slike rettiheter og har selv kun revisormedarbeider.

Når jeg er logget inn i Altinn med den samme rettigheten så kan jeg slette den preutfyllte aksjonærregisteroppgaven.

Men ikke via finale.

Så rettighetene jeg har som bruker er det ikke noe i veien med.

Kan de være at finale årsoppgjør ikke fanger opp rettigheten riktig for flere typer samle rettigheter??

 

Snakket med en regnskapsfører og vedkommende opplevde det samme.

Mulig vedkommende hadde regnskapsmedarbeider rollen.

av Hermod Gundersen
Finale anvender en funksjon i Altinn, der vi ikke verken forespør eller angir hvilke rettigheter som kreves. Vi undersøker nå med Altinn hvilke rettigheter som evt. kreves for anvendelse av denne funksjonen.
Bidragsytere
Aktuelt brukertips
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"