Mine områder
Hjelp

Manuell overstyring av forfallsdato på faktura

17-12-2008 16:00 (Sist oppdatert 12-07-2018)
  • 2 Svar
  • 0 liker
  • 2629 Visninger

I Visma Global beregnes forfallsdatoen på utgående fakturaer ut ifra betalingsbetingelsene til den enkelte kunde.

 

Kunde betalingsbetingelse.PNG

 

I de fleste tilfeller er dette tilstrekkelig, men på enkelte fakturaer er det ønskelig å ha mulighet til å overstyre dette manuelt. Dette er mulig å få til med verktøyet "Design Studio".

Slik gjør du

  1. Hent opp skjermbildet "Avslutning ordre" i "Design Studio" og sett dette i designmodus.
  2. Hent så inn feltet "Forfall" og legg det inn på et passende sted i skjermbildet.
  3. Deretter kan du lagre skjermbildet.
  4. Hvis du nå registrerer en salgsordre på vanlig måte og velger "Avslutt" ser du at feltet for å taste inn forfallsdato er tilgjengelig.
    Avslutning ordre forfall.PNG


Hvis du ikke er kjent med verktøyet "Design Studio", kan du ta kontakt med din Visma Partner for å få dette utført.

Skjermbildet ligger under "Skjermbilde / Logistikk / Ordre / Ordreregistrering / Avslutning ordre / Avslutning ordre". "Forfall" har objekt ID 2157 (per versjon 13.00).

Kommentarer
Yngve Kristiansen2
CONTRIBUTOR **
av Yngve Kristiansen2

Hei 

 

Jeg har fulgt oppskriften over, og skjermbildet "Avslutning ordre" ser nå riktig ut når jeg henter opp skjermbildet. Men, når jeg skal registrere en ordre så kommer det gamle skjermbildet opp!!??

 

Jeg ser i listen over skjermbilder at "Avslutning ordre" (som jeg har forsøkt å endre) nå kommer opp med en markering i "mappeikonet" før navnet på skjermbildet. 

 

Hva kan være årsaken til at jeg fremdeles får opp det "gamle" skjermbildet når jeg vil avslutte en ordre?

 

Mvh

Yngve Kristiansen

Yngve Kristiansen2
CONTRIBUTOR **
av Yngve Kristiansen2

Jeg har klart å løse problemet!! 

Det er ikke angitt beskrivelsen at det faktisk finnes flere skjermbilder for "Avslutning ordre"....

 

Mvh

Yngve Kristiansen

Bidragsytere
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"