for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
I Visma.net Approval kan du definere en annen bruker som din midlertidige vikar til å overta dine oppgaver under ditt fravær. Her beskriver vi hvordan du kan sette opp en vikar slik at innkommende oppgaver og eksisterende oppgaver sendes automatisk til din tildelte vikar.
Gå til Innstillinger - Vikar.
Sett inn navnet til vikaren under Min vikar for alle dokumenttyper.
Definer når vikaren er aktiv:
Inaktiv: Deaktiver vikaren som er aktiv for øyeblikket.
Aktiv nå: Vikaren blir aktiv med en gang, inntil du selv endrer den til Inaktiv.
Aktiv i perioden: Velg dato fra og til når vikaren skal være aktiv.
Klikk Lagre.
Vikaren er nå registrert og aktivert. Alle nye og eksisterende oppgaver sendes automatisk til din vikar. Når vikarperioden er slutt, er ikke dine oppgaver lenger tilgjengelige for vikaren. Nye oppgaver vil da bare bli sendt til deg.
Lurer du på hvilke regler som gjelder for registrering av vikarer i Visma.Net Approval?
Systemadministratorer kan velge vikarer for hvilken som helst godkjenner i firmaet.
Den nye vikaren er registrert og aktivert. Alle nye og eksisterende oppgaver sendes automatisk til din vikar. Når vikarperioden er slutt, er alle oppgavene ikke lenger tilgjengelige for vikaren og nye oppgaver er bare sent til opprinnelig godkjenner. Hvis du huker av for "Ingen sluttdato" vil vikarperioden være ubegrenset. Hvis du vil deaktivere en aktiv vikar holder du markøren din over linjen og klikke søppelbøttesymbolet på linjens høyre side. Deaktiveringen får virkning med en gang.
Alle oppgaver vil være synlige både for godkjenner og vikar, og begge kan godkjenne.
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.