Mine områder
Hjelp

Leverandørreskontro - finner ikke fakturaen når du skal matche en kreditnota - Visma.net ERP

06-06-2018 15:04 (Sist oppdatert 11-07-2022)
  • 0 Svar
  • 0 liker
  • 1219 Visninger

Når du skal matche en inngående kreditnota mot en faktura gjøres det ved å hente opp kreditnotaen i bildet for betalinger.

 

Under fanen "Dokumenter til matching" velger du dokumenttype lik inng.faktura. I neste felt søker du fram fakturaen du skal matche kreditnotaen mot. Finner du ikke fakturaen i listen kan årsaken være at du har begrenset søket. Sjekk hvilken dato den inngående fakturaen har. Deretter sjekker du hvilke dato du har registrert i Dato og periode ( markert med gult i bildet under). Hva du legger inn her av dato avgjør hvilke inng.faktura du får opp.

 

I eksemplet under har jeg lagt inn dato 31.01.2018 periode 01. Da vises fakturaer med dato/periode fram til denne datoen.

I listen over åpne fakturaer under vises fakturaer med dato fram til denne datoen. Den må endres hvis du skal vise åpne fakturaer fram til dagens dato. Da setter du dagens dato i dette feltet.

 

dato.PNG

 

Denne problemstillingen kan du komme opp i hvis du har en kreditnota med dato i dag, men en faktura med dato fram i tid. Da må du stille datoen i dette skjermbildet fram i tid slik at den viser fakturaer til og med datoen på fakturaen du skal matche mot.

 

 

 

Bidragsytere
Aktuelt brukertips
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"