Mine områder

Logg inn Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
(updated by Svein Holanger VISMA ‎22-02-2019 11:09 )
Visma - Inaktiv bruker
  • 4 Svar
  • 0 Liker
  • 528 Visninger

Visma.net AutoInvoice støtter også elektronisk ordre. Det arbeides med å implementere dette i ERP-systemene til Visma. Visma Business støtter dette fra versjon 12.10.

Bidragsytere
Kommentarer

Hei

Er det på plass ei løysing no for å kunne sende inn ordrebekreftelsar via Visma.net Autoinvoice?. Prøvde å foreta ein test men fekk Autoinvoice-Status 3-feil i overførsel". Kunde /ordre er satt opp likt ellers som ein ordinær ordre som fungerer på faktura.

Mvh

John Åge Nydal

Visma.net AutoInvoice tilbyr nå å sende elektroniske ordre. Visma Business er integrert med denne løsningen fra versjon 12.10. 

FlottSmilefjes glad Er det lagt ut ein eige dokument/artikkel på oppsett av klient-kunde-ordre for å få dette til i praksis. Vi har ein klient vi har satt opp faktura på som fungerer, men det kan være smånyanser i oppsett (tillegg) som må settast på i tillegg til sendemåte for dok. 1 - "ordrebekreftelse via autoinvoice" sidan eg får "3 [Feil i overførsel]" på Autionvoice-status?.

(updated by Øyvind Årseth VISMA ‎22-02-2019 15:06 )

Hei

Forutsetningene i Visma Business er som følger, utover aktiv Visma.net Autoinvoice-integrasjon på selskapet du sender fra:

• Kunden må ha AutoInvoice operatørnummer
  • Kunden må ha gyldig org.nummer
  • Kunden må være i stand til å motta elektronisk ordrebekreftelse (ordrerespons)
  • Kunden må ha ordrebekreftelse via AutoInvoice satt i Sendemåte for dokument
  • Ordren må ha verdi i feltet Ordrenr hos k/l

Ut fra hva du skriver gjetter jeg på at det er punkt 1 som er årsaken til at du får feil.
Dokumentasjon av dette og øvrige ordredokumenter finnes i vedlegg A i release notes for ver. 12.10
Ver. 13.10 av Visma Business åpner også for mottak av varekatalog, sjekk evt. vedlegg A i release notes for 13.10.