Mine områder
Hjelp
Torgeir Døvik
CONTRIBUTOR *

Avsender-adresse Webfaktura

av Torgeir Døvik

Fakturaer som sendes fra Webfaktura sendes fra en noreply.Visma-adresse. Er det mulig å legge inn et alias eller liknende, slik at det ser ut som at disse fakturaene kommer fra oss? 

Emnefeltet sier hvem dette kommer fra, men vi opplever at kunder er kjappe og tenker at disse mailene er søppelpost, slik at de sletter mailen før de har lest den. I tillegg er det endel mailer som havner i søppelposten til kundene. Det er utrolig mye tid som går med til å sende fakturaer på nytt. 

Vi skulle gjerne hatt det slik at det ser ut som eposten kommer fra oss og ikke fra Visma Noreply. Samtidig ønsker vi å være sikre på at eposten med fakturaen ikke havner i søppelposten til kunden.

1 SVAR 1

av Svein Holanger

Hei. Nei, per i dag er dette ikk mulig. Er heller ikke sikker på at det vil hjelpe. Hvis man utgir seg for å sende fra en annen e-postadresse enn den epost-server man sender i fra, kan det være enda større sannsynlighet for at den går i spam-filteret. 

Vi tenker at fremover, vil AutoInvoice være hoved-utsender av fakturaene for WebFaktura. Eventuelle endringer vil i så fall komme der. For fakturaer til bedrifter vil jeg jo anbefale å sende alle til AutoInvoice, slik at flest mulig går elektronisk. Dette er beste måten å sikre at fakturen kommer frem på. Hvis du fakturerer privatpersoner, anbefaler jeg å aktivere eFaktura i AutoInvoice, slik at også de kan gå elektronisk.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"