Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Problemer i dag 03. april

av Anonymous

I dag er det mye trøbbel med webfaktura - får fint logget inn, men stort sett alle operasjoner blir stoppet p.g.a feil.

 

Feilmelding
Det har oppstått en ukjent feil i systemet. Feilen har blitt rapportert til systemansvarlig.
21 SVAR 21

av Svein Holanger

Takk for informasjon om prosjekt/faktura. Vis skal rette det.

 

Torgeir Døvik
CONTRIBUTOR *

av Torgeir Døvik

Hei!

Vår regnskapskunde oppleverer at prosjekt og faktura kommer frem på pdf-fakturaene, selv om dette ikke er huket av under byråinnstillingene. Er dette en feil som vil bli løst? Dette fungerte før helgen.

Mvh

Torgeir

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Har tilgang til server, men aner ikke hvor jeg henter ut filene dessverre. Spør Vitari, så sender jeg de support når jeg får svar.

av Svein Holanger

Hei Marius Isebakke

Kan du sende oss loggfiler? Har du tilgang til server? Trenger aplication log og webfakturalog.txt. Fint om sender dette til support.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei igjen

 

Synkroniseringen feiler fortsatt hos oss (unable to connecto to the remote server) (Vi bruker Visma Global)

 

 

av Svein Holanger

Hei alle

Forstår frustrasjonene. Dette var under vår forventing også. Vi jobbet i hele går med stadige forbedringer for å takle problemene. Vi ser at det fungerte greit med få pålogginger, men det oppsto problemer når det store trøkket kom. Vi sitter parat i hele dag også for å følge med og gjøre justeringer hvis det trengs.

I går morges virket ikke synkroniseringen, men det skal være på plass nå. Har du problemer med synkronisering, så send loggfiler til support.

Feil summeringer/utestående i fakturaarkiv vil bli rettet i løpet av dagen.

Vi håper på en bedre dag i dag og beklager gårsdagen. Takk for alle tilbakemeldinger, håper dere fortsatt melder fra i dag hvis dere oppdager noe.

Nils Kongsjorden
CONTRIBUTOR ***

av Nils Kongsjorden

Det er oppe og går, men jeg får ikke overført fakturatranser til regnskap (Visma DI)

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Her er det forbetringspotensiale. 

Ein må kunne forvente betre kvalitetssikring og mindre nedetid av slike tenester som dette er. 

Dette var langt under forventningane våre. 

Geir Høydalsvik 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Både vi og kundene får nå logget på. Jeg har informert om at de kan fakturere. Alle har problemer med "nøkkeltallene", dvs utestående, både i oversikten og i fakturaarkivet. Når kan vi forvente at dette er i orden?

Savner tilbakemeldinger fra Visma i denne saken, det har vært stille siden det tekniske ble friskmeldt kl 12.15, på tross av fullstendig driftstopp i mellomtiden.

av Owe Bernt Robertsen

Dette er helt tragisk at tjenesten er nede fortsatt.

Først ser det ut som at tjenesten har fått ny URL. Er https://webfaktura.visma.net korrekt?

Også er det flere feilmeldinger, f.eks: 

Access denied
Access to this resource is restricted. 
You can log in with another user that has access.
Henning Grindstuen
CHAMPION *

av Henning Grindstuen

Enig med Tine - dårlig med info. Ser bare en melding på hovedsiden til Webfaktura om at det tekniske problemet er løst kl. 12.15, noe det ikke ser ut til å være. Har allerede fått flere klager fra kunder, og det kommer flere i kveld hvis dette ikke er løst, da mange fakturerer i månedsskiftet. Antar at det er ganske mange av kundene på Webfaktura som gjør det. Sånn sett kan man jo også stille spørsmål ved timingen.

Dessverre er jeg ikke overrasket over at dette skjer. Visma har dessverre for vane å slippe produkter/versjoner som ikke er testet godt nok og som er fulle av bugs. Pga. alle problemer vi har hatt med webfaktura, har jeg ikke tilbydt noen av kundene våre denne løsningen siden 2015. Jeg har funnet andre alternativer. Jeg hadde håpet at flytting til ny plattform skulle gi en bedre og mer stabil løsning, men foreløpig ser det ikke lovende ut.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Samme her. Har mange kunder som ikke får logget inn, får heller ikke lenger logget inn selv, tidligere samme problem som Ørnulf. Det hjelper ikke å prøve på nytt, logge ut og inn og bytte nettleser.

De kundene som har fått logget inn det siste døgnet har fått mange feilmeldinger, feil språk (blant annet kinesisk i kalenderen er rapportert fra flere kunder), feil pris i forhold til lagrede produkter, felter som hopper rundt, og feil i fakturaarkivet ved at beløp blir vist feil og betalte fakturaer står som utestående.

 

Har nå kontaktet forhandler, og får standardsvar om at de gir tilbakemelding når situasjonen bedrer seg. Har mange kunder som har store behov for å fakturere i dag, som jeg trenger å gi et svar til. I det minste at situasjonen faktisk jobbes med - dette finner jeg ingen tegn til her i Community.

 

 

Henning Grindstuen
CHAMPION *

av Henning Grindstuen

Fortsatt denne meldingen kl. 15:07:

Ørnulf Lindset
CHAMPION *

av Ørnulf Lindset

Har også problemer med å logge inn, klarte å komme inn for en stund siden, men nå kommer jeg bare til feilmeldingen igjen.

For en halv-time siden når jeg fikk logget inn så var det ingen menyvalg som fungerte. Det var heller ikke mulig å bytte kunde etter at en kunde var valgt.

Får spørsmål fra kunder om hva som skjer.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Har kunder som mangler brukernavn, jeg får ikke opp dette da jeg kun får overnevnte feilmelding ved å gå på mitt firma - vis/rediger brukere. To andre brukere rapporterer om feil beløp, feil i fakturaarkivet (alle står som ubetalte) og bytting mellom språk i blant annet kalender. Jeg får nå ikke lenger logget inn, det hjelper ikke å logge ut og inn igjen, får kun feilmeldinger. Jobbes det med noe nå? Ser ut til at dere friskmeldte det kl 12.15, men her er det mange som ringer inn med problemer..

Oddvar Iversen1
PARTNER

av Oddvar Iversen1

Får bare opp 2 av "mine" klienter. Har mange flere.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

får fremdeles ikke logget inn

 

Henning Grindstuen
CHAMPION *

av Henning Grindstuen

Utestående og utestående forfalt stemmer heller ikke på noen kunder, og lar seg ikke løse ved å kjøre manuell sync.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hvor lang tid tar det å rette feilen?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Får også feilmelding på Webfaktura Sync, er det "samme" problem?

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"