Mine områder
Hjelp
Thorkil Kolstad
PARTNER

Varsling om epostadresse er feil

av Thorkil Kolstad

Hei,

Hvis man sender faktura til en epostadresse som er feil (Sendemåte Epost til kunde), vil man da bli varslet på noe vis? Er det epostadresse som står listet under Mitt firma som da eventuelt mottar varsling om at epost har feilet?

 

Mvh,

Thorkil

5 SVAR 5

av Svein Holanger

Hei

Den eneste måten man kan vite at en e-post er kommet fram er å legge inn bilder som mottakeren da må velge å laste ned, eller legge inn linker som de må klikke på. Ellers vet man ialdri at en epost har kommet fram og lest. Det gjelder alle eposter du sender. For de mail-servere som returnerer feilmelding hvis den ikke kommer fram, så kan man se at den ikke har kommet fram på den måten.

Funksjonalitet for alt dette har vi i AutoInvoie. Det er derfor jeg anbefaler den. Den er heller ikke dyrere, men billigere vil jeg si. Vi pakker og setter på frimerke til kr 10,- per faktura, mot kr 18,- i WebFaktura. Faktura på e-post er gratis i begge løsningene. Den eneste forskjellen er at Den vil sende fakturaen elektronisk til kr 3,- der det er mulig. I snitt vil kr 3,- være billigere enn all oppfølgingen du må gjøre med de fakturaene du sender på e-post gratis. Jeg pleier å si at å sende faktura på e-post er det dyreste alternativet. 

I tillgg får de mer fornøyde kunder ved å sende fakturaen elektronisk til de som vil ha det.

Anbefaler derfor å gå over til AutoInvoice.

Thorkil Kolstad
PARTNER

av Thorkil Kolstad

Det burde uansett vært mulig for avsender å få en slags bekreftelse/kvittering på at kunde har mottatt faktura, i det minste få varsel om at epostadresse er feil. Dette er epostfunksjonalitet som har eksistert lenge, og det burde vært mulig i Webfaktura uten at vi må kreve at kundene våre har Autoinvoice i tillegg.

Vi har mottatt flere henvendelser fra kunder på dette, og det kjennes noe uprofesjonelt å måtte fortelle kunden at "det er mulig, men det vil koste litt ekstra".

Jeg forstår poenget med Autoinvoice og at det er ønskelig at flere tar i bruk denne tjenesten, men det burde ikke være noe avhengighet mellom akkurat denne (tilsynelatende enkle) funksjonaliteten og Autoinvoice for å fylle kundens behov her.

Igjen, håper dette er noe Visma kan se nærmere på.

av Svein Holanger

AutoInvoice vil være Vismas prioriterte måte å sende ut fakturaer på. Der er der vi vil sørge for at vi har best mulig funksjonaliet. Derfor anbefaler vi alle våre WebFakturakunder til å begynne å sende alt til AutoInvoice. Da vil du få funksjonaliteten du etterspør. Se artikkelen jeg linker til over.

Thorkil Kolstad
PARTNER

av Thorkil Kolstad

Takk for svar.

Det er selvfølgelig opp til bruker å se til at alle epostadresser er lagt inn riktig, men dette er en svakhet det burde gjøres noe med. Dette betyr da at man ikke finner og kan rette opp feilen før kunde mottar purring? Det er for lang tid.

Håper dette er noe det jobbes med fra Visma sin side.

av Svein Holanger

Hei

Ja, hvis dere velger å sende alle fakturaer til AutoInvoice har vi slik varsling. Aktiverer dere dette, vil statusen endres til "error" hvis vi får eposten i retur. Vanlig epostutsending fra WebFaktura har ingen varsling på feil epostadresse.

Les mer her.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"