Mine områder
Hjelp
Marianne Heldal
CONTRIBUTOR ***

50% ferie over flere dager

av Marianne Heldal

Det er spørsmål hvorvidt arbeidstakere i 100% stilling kan benytte en ( evt. to) uke(r) ferie fordelt over to (fire) uker med 50% arbeid hver dag. Årsakene kan variere, men et eksempel kan være å avhjelpe lang skoleferie hvor barna klarer seg hjemme noen timer på formiddagen samtidig som det er ønskelig å være tilstede etter lunch. Ellers er det andre med gamle foreldre som i en periode trenger mer hjelp i det daglige og det beste er å strekke det ut i tid. Arbeidets art er av slik karakter at det ikke er et problem da antall timer på jobb og oppgavene man skal utføre blir det samme (kontorjobb/kontortid). Det vil normalt ikke være andre som utfører arbeidsoppgaver i ferie da  slik kan planlegges på forhånd eller utsettes til etter ferie. Arbeidstaker mener selv dette er en vinn-vinn situasjon med tanke på tilgjengelighet og fleksibilitet, men finnes det noen rettigheter dersom overordnet ikke ønsker å tillate slik ordning?

1 SVAR 1

av Monica Bremtun-Olaussen -

Hei

 

Her er det en del nyanser. For å være sikker på at du får riktig svar, er min anbefaling at du kontakter vår support ved å ringe oss på 09101 eller sende mail til:  Visma Lønn: lonn@visma.no eller Huldt og Lillevik: support.hl@visma.com.


Med vennlig hilsen,
Monica/Legal advisor
Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og Godta som løsning hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"