Mine områder
Hjelp
MarenVelle
CHAMPION **

Km godtgjørelse ved endring av arbeidssted under Korona krisen

av MarenVelle

Hei

Jeg har en ansatt som har satt fram et krav om å få dekket en god del reise fra og til jobb.

Bakgrunn: Den ansatte bor i en annen kommune. Han pendler for å komme seg hit. Han har selvfølgelig dekket dette selv. Da koronakrisen brøt ut, ble han omplassert på et koordineringsteam for å ta seg av og delegere personell fra barnehage og skole, som nå plutselig var ledige. Han ble fysisk flyttet til et annet lokale, i samme kommune, for å kunne utføre dette arbeidet. Først var han litt over en uke ett sted. Men teamet ble forflyttet til ett annet lokale. I det nye lokalet var de i 4 uker sammenhengende.

 

Den ansatte krever reisen dekket fra sitt hjem og til det første lokalet.

 

Har den ansatte krav på dette? Blir det ansett som yrkesreise hele strekningen, sett situasjonen i sammenheng? Er det kun mer-reisen her som gjelder ( fra fast arbeidssted til det første lokalet )? Eller blir tiden brukt på begge lokalene sett under ett?

 

På det andre lokalet de endte opp med, så var han der så lenge, at det uansett anses som et fast arbeidssted, ergo så trer ikke yrkesreiseregelen inn der.

 

 

Maren Velle
1 SVAR 1

av Monica Bremtun-Olaussen -

Hei 

 

Her er det en del nyanser. For å være sikker på at du får riktig svar, er min anbefaling at du kontakter vår support ved å ringe oss på 09101 eller sende mail til:  Visma Lønn: lonn@visma.no eller Huldt og Lillevik: support.hl@visma.com.


Med vennlig hilsen,
Monica/Legal advisor
Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og Godta som løsning hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"