Mine områder
Hjelp
Linda W. Gjerde
CHAMPION **

108 - Opplysninger om arbeidsforhold mangler

av Linda W. Gjerde

Hei,

Ved innsending av a-melding idag fikk jeg "Avvik Person" på a-melding retueren med Forretnignsregel 108 - Opplysnigner om arbeidsforhold mangler. Den ansatte sluttet 28.02.2017 og ble følgelig meldt ut på a-meldingen for februar. Når jeg idag skulle inn og legge vedkommende i ansattgruppen for sluttede, måtte jeg legge inn sluttdato og det kan se ut som det har skjedd noe i den forbindelse. Hva gjør jeg for å få godkjent a-meldingen for mars?

6 SVAR 6
Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Nils Fossum

Så bra 🙂

TorunnS
CHAMPION ***

av TorunnS

Jeg tror jeg har tabbet.

 

Har ikke kjørt lønn i april, men nå skulle jeg sende A-melding kun arbeidsforhold på en som har sluttet.

Jeg var så stolt over at jeg husket å velge kun han som sluttet.

Men på returen fikk jeg 108,melding om at Opplysning om arbeidsforhold mangler på alle andre.

Kan jeg bare sende en ny A-melding med kun arbeidsforhold på alle andre så ordner det seg?

Rebekka Bjånesøy
CHAMPION *

av Rebekka Bjånesøy

Det gjør ingenting, ordner seg når du sender inn vanlig a-melding med alle.

TorunnS
CHAMPION ***

av TorunnS

Takk. Jeg sendte en Amld til, med kun arbeidsforhold og valgte alle med feil. Fikk kvittering uten feil.

 

Men det er jo litt dustete at de sender oss et svar med feilmelding på alle og det må ordnes øyeblikkelig, når fristen for å sende arbeidsforhold for april ikke er gått ut enda.  JEg får jo helt panikk av disse greiene.  😉

 

Linda W. Gjerde
CHAMPION **

av Linda W. Gjerde

 

 

TUSEN TAKK for hjelpen, Nils! og der ble a-meldingen for mars godkjent 🙂

 

 

Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Nils Fossum

Du må sende inn en ny a-melding for februar der du kun velger denne personen og kun arbeidsforhold. Sørg for at personen har status som aktiv og at sluttdato ligger inne. Etter innsending setter du status til sluttet. På den måten er vedkommende meldt som sluttet i februar og forventes derfor ikke å være med på a-meldingen for mars.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"