Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

A melding Vikarer lønn 5.0

av Anonymous

Hvordan håndteres personer som ofte vikarierer i den samme bedrift (gjerne sesongarbeidere) i forhold til a meldingen i Lønn 5.0, på en mest hensiktsmessig måte?

7 SVAR 7
Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Nils Fossum
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Har den nye versjonen kommet enda?

av Elin Hammerud

Ja, den ansatte må opprettes på nytt/opprette kopi for å få en ny arbeidsforholdsID. 

Vi har ikke fått noen dato for versjon 5.16.3 ennå, men jeg anslår i siste halvdel av oktober.

 

Mvh Elin

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei. Har ein ansatt som har sluttdato 280215 som skal begynne igjen 220816, må den opprettes på ny? Kor lenge er det til ny versjon (5.16.3)?

 

av Elin Hammerud

Hei

Løsningen for å slippe nyopprettelse/kopi av ansatte kommer først i høstversjonen 5.16.3. 

Veiledning for hvordan du oppretter kopi av ansatt ligger på Oppslag Lønn, dersom du abonnerer på dette, men jeg tar det i korte trekk her;

Stå på den ansatte du skal opprette på nytt. Trykk på knappen Opprette kopiere. Legg inn ett nytt ansattnummer som historikken skal flyttes til. Trykk på Enter, og du er tilbake på det opprinnelige ansattnummeret, som når er tomt og klar for bruk igjen. Den gamle historikken ligger på det nye ansattnummeret.

 

 
 


 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

Er det kommet inn løsninger som gjør at man slipper å kopiere ansatte. Om ikke, hvordan gjør man det?

Har prøvd å lese meg frem med hensyn til om jeg bare finner frem ansatt, trykker på kopierer og endrer begynt dato samt sletter sluttet dato? Finner ingen informasjon om denne prosedyren.

 

Mvh

Kristin

 

Hanna Eid
VISMA

av Hanna Eid

Hei Torill!

NAV ønsker at hvert arbeidsforhold skal rapporteres med en ny ArbeidsforholdsID. Det vil si at dersom en ansatt slutter og kommer tilbake igjen, skal personen ha ny ID. I HL er den eneste måten for å få dette riktig på i dag, å opprette personen på nytt, bruk gjerne funksjonen for å Opprette/Kopiere som du finner på Kartotek | Personer.

Når det er sagt, så jobbes det med en ny løsning på dette, som skal være klar til høsten, da vil det ikke lenger bli nødvendig å opprette personen på nytt.

 

Mvh

Hanna

Visma/Huldt & Lillevik

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"