Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Bilgodtgjørelse

av Anonymous

Jeg bruker Lønnsart 160 Bilgodtgjørelse og får frem sats 3,80

hvorfor dukker Lønnsart 166 frem da med 0,30 extra?

9 SVAR 9
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Jeg skal angi den trekkpliktige lønnsarten i Kartotek/Faste lønnsarter. Jeg har allerede en lønnsart for dette men når jeg går inn i faste lønnsarter så kommer det ikke opp noen. Må jeg registrere nye her?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Hva om et firma har ansatte hvor noen skal ha 3,80 per km og andre 4,10. Hvis jeg legger inn den pliktige arten under kartotek-faste lønnsarter går det vel ikke å slette denne på periodens lønn, og hvis jeg fjerner den fra faste lønnsarter blir det vel feil på de som skal ha 4,10 per km?

Er det noen som har en løsning på dette?

 

av Elin Hammerud

Hei.

Ettersom du har endret beregningsmåten på lønnsarten er den ikke lenger satt opp for å hente grunnlag fra parameteret. Dette kan du nå bare fjerne, men det gjør heller ingen ting om det blir stående.

Hilde Andersen2
CHAMPION *

av Hilde Andersen2

Takk for svar. Skal grunnlagsteksten på parameter(mappen 2) slettes da? Står nå antall kilometer og antall på grunnlag 8.

Gjelder lønnsarten for bilgodtgjørelse.

 

Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Nils Fossum

Ja, det har vært en endring her i løpet av året slik at det skal gå så automatisk som mulig. Under - Kartotek - Faste lønnsarter, er det nå mulig å sette opp lønnsarter for den trekkpliktige delen av bilgodtgjørelsen. Se også over - Kartotek - Offentlig satser. Mener det skal gå fint å gå over til nytt oppsett når som helst i året.

Hilde Andersen2
CHAMPION *

av Hilde Andersen2

I det siste produktnotatet fra versjon 5.16.2 Juni 2016 er lønnsart 166 (Trekkpl.bilgodtgjørelse) satt opp på en helt annen måte enn den som kom i et produktnotat i januar 2016 (årsoppgjørsversjonen... )

Jeg har registrert den etter beregningsmåte 71, men i det siste produktnotatet er det beregningsmåte 01:Beløp.

Det er også noen andre forskjeller. Er litt i tvil om jeg bør endre lønnsarten?

av Åse Brørby

Hei!

 

Hvis du kun skal utbetale 3,80 trekkfritt må du fjerne lart 166 trekkpliktig bilgodtgjørelse under kartotek|faste lønnsarter. Da slipper du å få frem lønnsart 166 i periodens lønn.

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Takk - det stemmer det, men her er det bare snakk om 3.80 totalt. Det viste seg å være en bug i siste versjon av programmet - og det er mulig å komme forbi problemet. Var omtalt i Forum ellers. 

Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Nils Fossum

Fra 2016 er det 3,80 man kan få trekkfritt. De resterende 30 ørene opp mot satsen i statens reiseregulativ blir da trekkpliktig og må på egen lønnsart.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"