Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Får ikke til å slette a-melding i H&L

av Anonymous

Jeg genererte ett a-melding utkast som jeg ønsker å slette (skal ikke sendes inn)

Men feltene for "forkast a-meldings utkast" er lysegrå (får ikke trykket på dem)

Det samme er feltene oppe i menyen - så går ikke an å trykke på send inn eller generere ny melding heller. Får ikke trykket på noen av feltene..

 

Jeg har kjørt lønn og skal sende a- meldingen for lønnen, men får jo ikke generere a-melding. Da knappene ikke er aktive. Virker som den gamle a-meldingen kanskje ligger å sperrer for alt.

 

Noen som har tips hva jeg kan gjøre? Er det ett annet sted i H&L en kan fjerne a-meldings utkast?

1 SVAR 1
Mari Barlund
VISMA

av Mari Barlund

Hei @Anonymous 😊

 

Jeg antar at grunnen for at du ikke får forkastet meldingsutkastet ditt er fordi du har klikket eksporter-knappen på verktøylinjen og at A-meldingen derfor ligger klar for innsending i Altinn innsending. Du må derfor slette A-meldingen under Periodens lønn | A-melding | fanen Status. Her vil meldingen fin ligge med status "Klar for innsending". Marker meldingen og klikk Slett A-melding. Lukk så alle bildene dine igjen, og åpen Periodens lønn | A-melding på nytt. Dersom det lå en lønnskjøring bak A-meldingen som var generert er denne nå tilgjengelig for innsending på nytt 👍

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"