Mine områder
Hjelp
Mette Helene Solø1
CHAMPION **

Feil i Huldt & Lillevik?

av Mette Helene Solø1

Eller gjør jeg noe feil?

1 Hvorfor blir det ikke beregnet skatt av overtid til de som til vanlig har %-trekk på lønn? Det går greit på de som til vanlig har tabelltrekk.

2 Hvorfor blir det ikke beregnet skatt av differansen i feriepenger og lønn på feriepenger over 60 år?

3 Hvorfor fikk jeg ikke opp lønnsarten trekk i lønn for ferie på de over 60 år?

 

 

5 SVAR 5
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Fikk svar fra support nå. 

Dersom den ansatte i utgangspunktet har et negativt skattegrunnlag vil det ikke bli trukket skatt av lønnsarter som står med prosentskatt før skattegrunnlaget blir positivt. Dersom det er ansatte som har positivt skattegrunnlag er det kun de lønnsartene som har prosentskatt det vil bli trukket skatt av.

Se gjerne en beskrivelse av dette her: https://community.visma.com/no/software/produkter/Huldt--Lillevik/Brukertips/Ferie-og-feriepenger/Sk...

Dersom du har ansatte som kun har prosentdelen sin på skattekortet, er det ikke sikkert det blir trukket skatt allikevel, selv om skattegrunnlaget er positivt. Du bør derfor sjekke disse personene litt ekstra. Ta gjerne ut skattekortlisten under rapporter | personalrapporter | skattekortliste for å få en enkel oversikt over de som kun har prosentkort. Les gjerne om dette her: https://community.visma.com/no/software/produkter/Huldt--Lillevik/Brukertips/Ferie-og-feriepenger/Ar...


Hilde Andersen2
CHAMPION *

av Hilde Andersen2

Hvorfor hører vi ikke noe fra H&L hva som skjer vedr denne skattefeilen/trekket?

ny versjon eller?

Håper de legger ut noen opplysninger om dette, virker som mange har problemer med dette....

 

Ragnhild Stavdal Riise
CONTRIBUTOR *

av Ragnhild Stavdal Riise

Hei,

Må man endre lønnsarten for feriepenger over 60 år fra tabell til %?

 

Wenche Westad
CONTRIBUTOR *

av Wenche Westad

Hei,

Vi sliter med det samme.

I tillegg beregner den skatt av firmabil på noen ansatte, men ikke alle..

Det er visst en bug i systemet ifølge H&L.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

 

Hei har ca samme problemstilling:

Hvorfor beregner systemet %-trekk på faste tillegg hos en del ansatte, men ikke alle? Hvorfor blir det trekt skatt her?

Systemet beregner ikke skattetrekk på variable lønnsarter som ligger inne med %-trekk.  F.eks. på etterbetaling av lønn eller innberetning av diverse skattepliktig lønn. Hvorfor blir det ikke trekt skatt på disse?

Hvorfor blir det ikke beregnet skatt av diff i feriepenger, både ordinære og for den 5. ferieuka?

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"