Mine områder
Hjelp
Hege Martinsen
CONTRIBUTOR ***

Feil i skattekortopplysninger - leser ikke inn skattekort på alle

av Hege Martinsen

Hei,

Jeg fikk telefon fra en lønnsmottaker som var litt forvirret over skattetrekket på lønnsslippen. Teksten viste 30% og H&L hadde trukket 50%. Da jeg så på personen lå han inne med tabell for pensjon og det var krysset for biarbeidsgiver. Men i feltet for prosent var det blankt. Sjekket i Altinn så skulle han trekkes 41%..

 

Opplever også at en det arbeidstakere ikke få skattekortene oppdatert selv om det ligger på Altinn.

Får ingen feilmeldinger men på skattekortlista er det blankt i feltene for Skattekort ID og Skattekortdato.

Er jo litt tungvindt å skulle være nødt å hente skattekortopplysningene manuelt når de ligger der i utgangspunktet. Er det noe jeg kan gjøre for å slippe dette?

 

4 SVAR 4
Godkjent løsning
LAILAAM
CONTRIBUTOR *

av LAILAAM

Jeg opplever at de som har feil på skattekortet blir riktig når man trykker på biarbeidsgiver. Enda de jobber hos oss i full stilling.

Skattekortet kommer rett og slett ikke frem før jeg trygger på biarbeidsgiver.

På de som det ikke står biarbeidsgiver på så står det at skattekortinformasjon er overstyrt.

Godkjent løsning
Hege Martinsen
CONTRIBUTOR ***

av Hege Martinsen

Ja, opplever det samme. Men nå er jeg klar over det så jeg sjekker ekstra når jeg leser inn.

Hege Martinsen
CONTRIBUTOR ***

av Hege Martinsen

Takk, må vurdere å gjøre det.  Det som er så rart er at det bare er noen personer som ikke blir lest inn.

Kan virke som det har noe med de som er krysset for biarbeidsgiver..

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Det høres ut som skattekortene ikke er blitt lastet inn. 

De har et problem der og jeg tror ikke det er fikset ennå.

 

Jeg måtte logge inn i Altinn  og lagre zip fila på pcen, unzippe den og laste den opp i H & L for å få det til å virke.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"