Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Feilmelding 108 på a-melding

av Anonymous

Hei! Vi får plutselig fra og med oktober feilmelding 108 - arbeidsforhold mangler på alle ansatte ved innsending av a-melding?  Har ikke gjort noen endringer på ansatte.  Er det noe nytt som har skjedd på oppsett av fil eller oppsett i lønn?

7 SVAR 7

av Elin Hammerud

Hei Eva

Hvis du har sendt inn kun arbeidsforhold for noen nyansatte, vil du få 108 avvik på alle andre ansatte. Når du sender inn en a-melding med alle ansatte, typisk når du sender inn oktoberlønn, skal du ikke sitte igjen med 108-avvik. 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei.  Fikk samme feilmelding på a-melding med innsending av tall for fastlønn oktober, men kan det være slik at dette henger med nå ut oktober og at dette vil forsvinne på a-melding for neste måned?

av Elin Hammerud

Hver enkelt måned skal være uten feil, så dette må du rette opp, se veiledning her

 

Ta kontakt med oss på support.hl@visma.com eller 09102 om du trenger mer hjelp 🙂 

Marianne Nilsen2
CHAMPION ***

av Marianne Nilsen2

Hei, et litt dumt spørsmål, du har ikke kjørt en annullering? mener jeg har fått dette når jeg har annullert en A-melding. Eller at du har utelatt haken for ansatte/arbeidsforhold?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Nei har ikke gjort det, men har sendt inn på bare arbeidsforhold uten tall for å melde inn nye ansatte.

Marianne Nilsen2
CHAMPION ***

av Marianne Nilsen2

Da antar jeg det er grunnen uten å være 100% sikker , men ikke noe å bry seg om. Feilm. 108 er kritisk først når du sender inn A-melding med tallene for oktober mener nå jeg da :), men kan jo ta feil.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous (Oppdatert ‎22-10-2019 12:45 ( )

Sorry leste spørsmålet litt feil.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"