Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Feriepenger overført fra tidligere år

av Anonymous

Noen som vet hvorfor ikke utbetalte feriepenger fra i fjor ikke blir overført? Og hvorfor finner jeg ingen lønnsart for utbetaling av feriepenger overført? Det er jeg vant til fra Visma. Det skal vel ikke være nødvendig å måtte endre oppstartsverdier fordi ansatte overfører feriedager? Ikke utbetalt beløp forsvinner jo bare fra feriepengelisten?

2 SVAR 2
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

 

Mener du feriepenger som skulle vært utbetalt i 2017 der opptjeningsåret er 2016?

 

Når du går over i år 2018 så legges disse seg sammen med opptjeningsåret 2017.

Ser du på feriepengelisten tatt ut etter at du har gått over til 2018 så ligger disse under kolonnen Rest 2017 ikke utbetalt.  altå rest 2016+2017

 

Sammenlikner du Feriepengeliste tatt 31.12.2017 og 1.1.2018 så ser du sammenslåingen.

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Ok. Takk skal du ha. Jeg er vant til at de står spesifisert på listen for inneværende år som rest, ikke utbetalt slik at de er separert på listene. Det gjør de ikke her. Dessuten er jeg vant til at disse utbetales på en egen lønnsart som heter feriepenger tidligere år. Fant overhodte ingen info om feriepenger som er overført her på siden eller i "hjelp-funksjonen". Da finner jeg  ut av det.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"