for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hei,
Jeg har lagt inn permitteringer med trekk i fastlønn i henhold til permitterings prosent, men vi skal jo betale for lønnspliktsdager. Har noen laget en egen lønnsart for disse lønnspliktsdagene så man kan legge inn antall lønnspliktsdager til utbetaling i tillegg til fast redusert lønn?
Løst! Gå til løsning.
Hei @Hilde Wauger1 😊
Det enkleste her kan være å legge inn en dagsats i ett av satsfeltene under Kartotek | Personer, for så å kopiere lønnsarten fastlønn og endre innstillingene til å hente fra det nye satsfeltet. Dette gjør du på følgende måte:
Gå til Kartotek | Ansattgrupper. I ett av satsfeltene som står ledig legger du inn "260". I satsfeltet på Kartotek | Personer vil du nå få en dagsats beregnet ut i fra årslønn/260 arbeidsdager.
Gå videre til Kartotek | Lønnsarter og opprett ny lønnsart. Velg å kopiere fra Fastlønn. Gi lønnsarten et navn, og endre "Beregning | Måte" til Antall*Sats og legg inn korrekt satsnr. under feltet "Sats". Lønnsbeskrivelse og innstillinger for grunnlag skal ellers være lik fastlønn så her gjør du ingen endringer.
På Periodens lønn | Registrere pr. person kan du nå legge opp den nye lønnsarten og videre legge inn antall dager med lønnsplikt.
TIPS: Dersom du har en egen ansattgruppe med de permitterte, eller de fleste i en ansattgruppe er permitterte, kan du også registrere lønnsarten med Registrere pr. Ansattgruppe, men husk å kun legge til lønnsarten for denne perioden.
Lykke til 😊
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.