Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Lønnskompensasjon Nav

av Anonymous

Hei!

Jeg får feilmelding på perioden når jeg skal sende inn opplysninger på de permitterte.

Feilmeldingen lyder: Utbetalingsperiode løper fremover i tid, og kan derfor ikke utbetales.

Jeg har satt permittering ut juni, da vi ikke har informasjon om hvor lenge permitteringen vil vare.

Er det kun de 18 dagene som skal stå i fraværsperioden?

7 SVAR 7
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous (Oppdatert ‎12-06-2020 15:00 ( )

Hei

Som jeg har forstått ordningen så gjelder den for kun 18 dagene og man kun kan sende inn en gang pr ansatt etter at de 18 dagene er over

 

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg har fått svar fra NAV. Lønnskompensasjon kan ikke legges inn på NAV's sider før det har gått 20 virkedager. Det er derfor det blir feil i perioden.

Elin Westrum Hilling
CHAMPION **

av Elin Westrum Hilling

Ah, virkedager ja! Jeg har jo telt kalenderdager. Det forklarer helt klart mitt problem! Takk 🙂

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Om permitteringen ikke har noe fastsatt sluttdato skal du ikke sette noe sluttdato, men la fraværet stå åpent med kun fra-dato.

Elin Westrum Hilling
CHAMPION **

av Elin Westrum Hilling

Ja, og det er det jeg har gjort. Men får da altså den feilmeldingen, så NAV vil ikke ta imot informasjonen

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Bruker du excel-skjema eller den vanlige veilederen på nav.no?

Elin Westrum Hilling
CHAMPION **

av Elin Westrum Hilling

Jeg får samme feilmelding.
Og vi aner jo ikke hvor lenge permitteringene varer, så jeg har satt "uendelig" ihht rådene vi har fått tidligere. Jeg tror vel kanskje heller dette er noe de må ordne hos NAV?

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"