Mine områder
Hjelp
Vegard Havrevoll
CONTRIBUTOR *

Manglane lønnsslipper

av Vegard Havrevoll

Me har ein klient der den eine tilsette ikkje får lønnsslipp. Denne klienten lønnar ut til fleire og alle dei andre tilsette får lønnsslipp utanom denne eine. Er det nokon innstillingar som gjer at denne ikkje får lønnsslipp som eg kan retta på?

19 SVAR 19
Anne Grete Wettergreen1
CONTRIBUTOR ***

av Anne Grete Wettergreen1

Takk for svar Nils.  Da kan det gjelder oss som har cloud løsning ! Vi får se om det retter seg i ny versjon.... 

Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Nils Fossum

Vi bruker egen server.

Anne Grete Wettergreen1
CONTRIBUTOR ***

av Anne Grete Wettergreen1

Kan jeg spørre deg Nils om du har kjører på egen server eller cloud løsning? Det er da rart at vi ikke opplever det samme.

Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Nils Fossum

Vi har aldri hatt denne utfordringen. Vinduet dukker alltid opp og vi skriver ut rapporten til PDF eller papir.

Anne Grete Wettergreen1
CONTRIBUTOR ***

av Anne Grete Wettergreen1

Det samme har oppstått hos meg så det er nok noe som mangler i en av de seneste nye versonene. Får ingen liste lengre så derfor ingen dokumentasjon på hvem og hvilken e-post adresse den er sendt til. Så om support leser denne feilen som flere har er det fint.

Får du denne rapporteni H&L hos deg Nils Fossum?

Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Nils Fossum

Aner ikke men har hørt om problemet før. Her må du nok kontakte support for videre tips.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Etter at jeg trykker på knappen for distribusjon av lønnslipper  på epost får jeg ikke  opp  skjermbilde som viser hvem det ble sendt til og hvilke adresser som ble brukt.  hva som er feil ?

Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Nils Fossum

Slik rapport finnes ikke så langt jeg vet. Men i det du trykker på knappen for distribusjon på epost får du opp et skjermbilde som viser hvem det ble sendt til og hvilke adresser som ble brukt. Denne mener jeg du bør du ta utskrift av som dokumentasjon.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hvor kan en ta ut rapport over hvilke lønnslipper som er sendt ut?

av Vidar_Teknisk_Avd

@Vegard Havrevoll

 

Sjekk om Lønn klarer å forhåndsvise lønnslippen til denne ene personen.

Hvis ikke så kontakt Teknisk avdeling på 09102. Blanke lønnslipper er ikke helt ukjent og kan jo fikses med script eller andre tiltak.

 

Vidar

Teknisk H&L

av Vidar_Teknisk_Avd

Hvis det alltid er nr 22 som ikke blir sendt så tyder dette på at sendegrensen for masseutsendelser er satt for lavt på mailserver.

Be de som administrerer mailserveren om å øke sendegrensen så den er høy nok til det antall lønnslipper du har.

 

Nb!! Mailservere kan konfigureres ulikt, så det at den dropper nr 21 eller 22 eller et annet nr i rekken betyr normalt at Lønn ble nektet å sende flere mailer i en operasjon(altså som en masseutsendelse), men den fikk lov å sende de resterende som enkeltstående mailer. Dette vil da ta markant lenger tid siden Lønn da må koble opp og ned mot mailserver for hver av de resterende mailene.

Men mailserver kan også nekte helt å sende flere mailer enn f.eks 20, du vil da få "Ikke sendt" på de resterende mailene i senderapporten.

Vidar

Teknisk H&L

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Har ikke tenkt på at det er samme nr. i rekken hver gang, men sjekket nå - og det er det faktisk - nr. 21 her.  Alle før og etter går fint.

av Ragnhild Tunheim Elgsæther

Hos oss har vi samme problem. Det er alltid den som blir nr 22 i rekken av elektroniske lønnsslipper som ikke får sin lønnsslipp. Nr 1-21 blir sendt, og nr 23 og videre.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Dette er også et problem hos oss, hver lønnskjøring er det en person som ikke mottar den elektroniske lønnslippen.  Det er varierer fra gang til gang hvem den "utvalgte" er.

Det står da ikke sendt på listen over hvem lønnslippene er sendt til.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous
 
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Kan det være at denne personen ligger inne med engelsk lønnsslipp på kartotek? Da må du endre til blank papir,laser(engelske) på lønnsslipper for at lønnsslippen skal komme frem.

Vegard Havrevoll
CONTRIBUTOR *

av Vegard Havrevoll

Dette gjeld ikkje bare elektronisk lønnsslipp. Den blir ikkje med når me skriv dei ut til papir heller så kan ikkje ha noko med søppelpost. Det virkar eigentleg at programmet ikkje vil laga lønnsslipp på denne personen.

Ørjan Bueklev
CONTRIBUTOR ***

av Ørjan Bueklev

Eposten har nok havnet i spam-filteret/søppelpost-mappen hos den ansatte.

Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Nils Fossum

Hvis dere ikke har fått noen feilmelding tilbake er det nok lite dere kan gjøre. Vi har hatt tilsvarende tilfeller. Å få levert slik epost til absolutt alle er en kjent utfordring. Regner med at det står "Sendt" på listen du skrev ut ifm. distribusjonen?

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"