Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Manuell sikkerhetskopi, feilet, får feilmld ved nytt forsøk

av Anonymous

Skulle kjøre manuell sikkerhetskopi av H&L. En feil i innlagt katalognavn gjorde at kopiprosessen stoppet. Logget meg av, men når jeg gjør nytt forsøk på å komme inn på systemvedlikehold gir H&L feilmelding pga at den sikkerhetskopieringen som gikk galt ligger som uavsluttet prosess (blir deretter logget av systemet). Noen tips til hvordan løse dette?

9 SVAR 9
Ronny Årdal
PARTNER

av Ronny Årdal

Prøv om du kan låse opp ved å starte programmet "Sjekk registry" som du normalt skal ha ein snarvei til på samme plass som HL Lønn 5. Alternativt kan du starte programmet HLRegistry.exe som ligg på programområdet til Lønn.

 

Klikk Fil | om programmet

I dialogboksen som kjem opp skriv LOCKMEUP på tastaturet

Skal få melding om at verdier i LockedOperations vart sletta

(Kan og gjerast direkte i SQL base med SQL Managment Studio)

 

Sjå om det hjelper ellers kan det vere noko med sjølve SQL basen som er gått i heng, og sjekke via SQL Managment Studio 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

@Ronny Årdal  skrev:

Prøv om du kan låse opp ved å starte programmet "Sjekk registry" som du normalt skal ha ein snarvei til på samme plass som HL Lønn 5. Alternativt kan du starte programmet HLRegistry.exe som ligg på programområdet til Lønn.

 

Klikk Fil | om programmet

I dialogboksen som kjem opp skriv LOCKMEUP på tastaturet

Skal få melding om at verdier i LockedOperations vart sletta

(Kan og gjerast direkte i SQL base med SQL Managment Studio)

 

Sjå om det hjelper ellers kan det vere noko med sjølve SQL basen som er gått i heng, og sjekke via SQL Managment Studio 


Hei.

 

Det kommer ikke opp noen dialogboks hvor jeg kan skrive LOCKMEUP

Ronny Årdal
PARTNER

av Ronny Årdal

Det var ei stund sidan det forslaget då 🙂 

 

Sjå bilde som ligg ved forrige svar - du må starte "Sjekk Registry programmet" - gå så på Fil | Om programmet.

 

Når den dialogboksen som viser "Om programmet" kjem opp, skriv du  LOCKMEUP på tastaturet.

(Du skal ikkje skrive det i noko felt, og du må bruke store bokstaver meinar eg)

 

Du skal då få meldinga om at "Verdier i LockedOperations ble slettet" om det blir godtatt.

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

@Ronny Årdal  skrev:

Det var ei stund sidan det forslaget då 🙂 

 

Sjå bilde som ligg ved forrige svar - du må starte "Sjekk Registry programmet" - gå så på Fil | Om programmet.

 

Når den dialogboksen som viser "Om programmet" kjem opp, skriv du  LOCKMEUP på tastaturet.

(Du skal ikkje skrive det i noko felt, og du må bruke store bokstaver meinar eg)

 

Du skal då få meldinga om at "Verdier i LockedOperations ble slettet" om det blir godtatt.

 


Hei.

Da har jeg gjort som beskrevet over, og fikk meldingen om at verdier i LockedOperations ble slettet.

Jeg får likevel ikke tatt sikkerhetskopi med følgende melding : Brukermiljø tillater ikke denne operasjonen. Ta kontakt med dataansvarlige.

Ronny Årdal
PARTNER

av Ronny Årdal

Då får du jo ein annan feil enn det som var utgangspunktet for saken. 

 

Er du på ASP miljø? Enkelte ASP leverandører tar vekk muligheten for å ta manuelle sikkerthetskopier ved å deaktivere Systemvedlikehold.  Har du kunne tatt manuell sikkerhetskopi tidlegare?

 

Sjekk med driftsleverandøer om dei ser kva som er feilen

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

@Ronny Årdal  skrev:

Då får du jo ein annan feil enn det som var utgangspunktet for saken. 

 

Er du på ASP miljø? Enkelte ASP leverandører tar vekk muligheten for å ta manuelle sikkerthetskopier ved å deaktivere Systemvedlikehold.  Har du kunne tatt manuell sikkerhetskopi tidlegare?

 

Sjekk med driftsleverandøer om dei ser kva som er feilen


Jeg har er ikke på ASP - bare lokal nedlasting. Hvordan kan jeg evt aktivere Systemvedlikehold ?

Ronny Årdal
PARTNER

av Ronny Årdal

Så lenge du ikkje har våre på ASP leverandør eller har overtatt ein HL Lønn installasjon som har våre på ASP,  så er ikkje Systemvedlikehold deaktivert.

 

Er det forskjell om du avsluttar HL Lønn og starter det med å høgreklikke på ikonet og velge "Kjør som Administrator"? Får du samme feilmelding då? 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

@Ronny Årdal  skrev:

Så lenge du ikkje har våre på ASP leverandør eller har overtatt ein HL Lønn installasjon som har våre på ASP,  så er ikkje Systemvedlikehold deaktivert.

 

Er det forskjell om du avsluttar HL Lønn og starter det med å høgreklikke på ikonet og velge "Kjør som Administrator"? Får du samme feilmelding då? 


Hei igjen.

 

Det hjalp ikke det heller.

av Vidar_Teknisk_Avd

Dine databaser kommer fra HLASP.

Der er det ikke tillatt å ta egne backuper så hele Systemvedlikeholdet scriptet vekk.

 

Kontakt teknisk support for å scripte det på igjen. Tlf 09102.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"