Mine områder
Hjelp
OyvindAsebostol
CONTRIBUTOR **

Når kommer versjon 5.19.4 for de som har egen installasjon av H&L ?

av OyvindAsebostol

Når kommer versjon 5.19.4 for de som har egen installasjon av H&L ? Jeg ser at deres hosting-løsning allerede er oppdatert til denne versjonen, men vi har H&L on-premise, så spørsmålet er når denne kan lastes ned fra sidene her.

 

Mvh

Øyvind Åsebøstøl

6 SVAR 6

av Elin Hammerud

Hei! 

Versjonen er publisert nå 🙂

OyvindAsebostol
CONTRIBUTOR **

av OyvindAsebostol

Takker, men ser bare mappe for nyinstallasjon. Det pleier å ligge en mappe for Oppgradering tilgjengelig. Er dette en forglemmelse, eller skal filer i mappen Nyinstallasjon benyttes ?

 
 

 

av Elin Hammerud

Beklager, det var en forglemmelse.  Du kan forsåvidt benytte programinastallasjonene under Nyinstallasjon, men nå er filene under Oppdatering tilgjengelig også 🙂  

OyvindAsebostol
CONTRIBUTOR **

av OyvindAsebostol (Oppdatert ‎19-12-2019 10:10 av OyvindAsebostol )

Takker. Da ser jeg den.

 

Vi har vår løsning hos en ASP, og må bestille oppgraderingen av de. Derfor er det viktig for oss som sluttkunde å vite hva som endres i oppgraderingen for å gjøre en god bestilling, når kan det utføres for eksempel. Gjøres det eksempelvis endringer i DB-struktur ? Krever klientoppgradering omstart av klient (PC og eller Terminalserver) ? Dette er viktig å vite når man skal bestille oppgraderingen av en ekstern part.

 

Spesielt viktig blir det når det gjelder en versjon som må hurtig på plass grunnet årsoppgjør,og i en periode da mange er på ferie og det kan være utfordrende å få utført en slik oppgradering pga dårlig tilgang på konsulent. 

 

For ordens skyld, vi er i dag på versjon 5.19.3

 

 

Godkjent løsning
Blatann
CONTRIBUTOR *

av Blatann

Oppgradering fra 5.19.3 til 5.19.4 skal ikke kreve noen omstart.

 

Dette er forøvrig noe som er vanskelig å svare på da dette skyldes at det står ett pending reboot flag på server, og det er ikke noe man ser uten å grave i registry.

 

 

 

av Vidar_Teknisk_Avd

Det var undertegnede som la inn svaret over men fra feil konto. Beklager det.

 

Oppgradering fra 5.19.3 til 5.19.4 skal ikke kreve noen omstart.

 

Dette er forøvrig noe som er vanskelig å svare på da dette skyldes at det står ett pending reboot flag på server, og det er ikke noe man ser uten å grave i registry.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"