Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Nye kommuner

av Anonymous

Hei.

Fikk en liten utfordring da jeg skulle kjøre lønn denne gangen. Jeg hadde registrert en nyansatt og alt så ut til å være i orden. Like til jeg skulle oppdatere med nye skattekort, da var ingenting i orden og han ble ikke med i lønnskjøringen. Feilmeldingen jeg fikk forsto jeg ingenting av og det tok en stund før jeg fant ut hva som var feil. Det viser seg at kommunenr 0710 er den nye Sandefjord Kommune. (tidligere 3 kommuner). Hans skattekort er datert etter kommunesammenslåingen og det nye kommunenummeret som ble opprettet var ikke registrert i H&L. Etter en telefon til Skatteinnkreveren i nye Sandefjord kommune fikk jeg hentet inn riktige opplysninger, adresser og bankkonto nummer. Gamle Sandefjord kommune hadde kommune nr 0706. Opplysningene derfra kunne ikke bare kopieres da jeg skulle opprette kommune nr 0710 fordi bla bank konto nr var endret.

Skriver dette bare som orientering... Tenker det kan være greit å vite for flere siden kommunesammenslåing er et tema vi nok hører mer om fremover 🙂

Ha en fin dag alle sammen

Ona 🙂

1 SVAR 1
Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Nils Fossum

Takk for tipset Ona 🙂

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"