Mine områder
Hjelp
Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Nye tanker rundt lønnsartregisteret

av Nils Fossum

Hei,

Jeg vil gjerne lufte noen tanker jeg har rundt lønnsartregisteret. Tenker at man alltid burde ha hatt mulighet til å hente inn nye lønnsarter fra et oppdatert standard lønnsartregister. Synes man heller ikke skulle starte med vanlig eller stort standard lønnsartregister men få mulighet til å se på disse og huke av for de lønnsarter man ønsker å ha med til å begynne med. Det er veldig mange lønnsarter og ingen trenger alle disse. Veldig mange kan også klare seg med en liten brøkdel av det antall lønnsarter som er i standarden. Viser det seg at man trenger en ny henter man den inn fra standarden er min tanke. Det skjer stadige regelendringer og da er det også veldig effektivt å kunne hente inn lønnsarter satt opp korrekt av Visma i stedet for å måtte opprette de fra scratch basert på en beskrivelse. En lønnsartoversikt som kun viser de lønnsarter som er i bruk er også mye letter å jobbe med selvfølgelig! Tenker akkurat det samme i forhold til kontoplanen i et økonomisystem men det blir en annen skål 🙂

Mvh
Nils Fossum

1 SVAR 1
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Det var gode tanker! Tenkte mye av det samme da jeg jobbet i byrå, og det gjorde flere andre der også. Nå er jeg i intern økonomiavdeling og "arvet" lønnsartsystemet som har vært i bruk i mange år, og etterhvert har blitt temmelig uoversiktlig - eller direkte uhensiktsmessig i oppbyggingen pga endrede behov over tid. Usikker på hvordan eller om dette kan gjøres noe med i det hele tatt...

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"