Mine områder
Hjelp
Marianne Nilsen2
CHAMPION ***

Ompostere fra Huldt & Lillevik

av Marianne Nilsen2

Hei dere!

Trenger noen gode råd, vi har i flere år manuelt sittet og kontert utbetalte feriepenger og AGA av FP. fordi vi må ompostere i regnskapet. Dette er en fryktelig stor jobb, hva gjør dere når feriepenger er utbetalt som skal gå mot regnskap?

 

Kort hva vi gjør pr. i dag: vi har utbetalte feriepenger fra konto 5040 (regnskapsbilag) når feriepenger er kjørt må vi ompostere dvs. vi fører debet konto  2945 (som er utb. beløp fra 5040) og fører kredit 5111 avdelingsvis ( som heter ferielønn overført, kontoen er ikke i bruk i H&L) samme gjør vi med AGA FP. Debet 2780 kredit 5490 avdelingsvis med riktig AGA sats hvor i landet avdelingene befinner seg. Må være en enklere måte å gjøre dette på.

Hjelp...….. 🙂

6 SVAR 6
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei. jeg syntes det høres ut som om H & L ikke er satt opp optimalt til regnskapssystemet deres. 

Mulig dere trenger en konsulent inn for å sette det opp til å tilpasses deres regnskaps konti.

Det vil jo spare dere en formue i spart arbeidstid.  

Jeg henter f.eks ut regnskapsbilaget under lønnsrapporter etter hver kjøring. Denne kan slavisk føres inn i regnskapet ferdig kontret fordelt på avdeling etter vårt oppsett. 

Marianne Nilsen2
CHAMPION ***

av Marianne Nilsen2

Hei

Har vært i kontakt med vår support  mot lønn:( Vitari) de kunne ikke hjelpe meg, derfor denne forespørselen.

Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Nils Fossum

Hei,

Føler det er en helt ukjent problemstilling du beskriver. Ved utbetaling av feriepenger er jo ingen resultatkonti involvert. Transaksjonen som skjer da er jo bare via to konti på gjeldssiden av balansen, typisk at summen som er utbetalt flyttes fra konto 2780 Påløpt arbeidsgiveravgift til konto 2770 Skyldig arbeidsgiveravgift. All kostnadsføring skjer jo ifm. de månedlige avsetningene.

Marianne Nilsen2
CHAMPION ***

av Marianne Nilsen2

Hei Nils

 

Så når du har kjørt feriepenger, gjør du ikke noe mer? ingen manuelle bokføringer? ingen omposteringer?

Er helt fersk når det gjelder bokføringer, bare vet at det er slik det har blitt gjort og vi har videreført dette, men skulle gjerne visst hvordan vi kunne unngått dette. For først manuelt konterer vi så er det regnskap som må manuelt legge det in etterpå. Så tar i mot alle gode forenklede forklaringer og utførelser på hvordan vi kan gjøre dette.

Godkjent løsning
Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Nils Fossum

Under firmaoppsett og fane 2 "Avsetningskonti" setter du opp hvilken postering som skal skje ifm. utbetaling av feriepenger. Trenger dere konsulenthjelp av en autorisert regnskapsfører når dere meg via lonningskontoret.no.

Marianne Nilsen2
CHAMPION ***

av Marianne Nilsen2

Takk, jeg sender en henvendelse, så kan vi om du har tid snakkes på mandag?

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"