Mine områder
Hjelp
Linda W. Gjerde
CHAMPION **

Permittering / Deltid

av Linda W. Gjerde

Hei,

Jeg har en ansatt som har hatt 100% stilling, men som fra 28/12 ble permittert 50%. Jeg har under fravær lagt han inn med permittering ifm. innrapportering på A-melding og 50% under syk %. Det jeg lurer på er om jeg skal endre noe under Arbeidsforhold - Deltid i tillegg eller om han bare skal stå med 100% der?

11 SVAR 11
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Linda

Det ligger en veldig god beskrivelse for hvordan behandle permisjoner og permitteringer på Visma Community | Brukertips, så jeg legger ved linken her så du enkel finner fra.

Der har du 2 forskjellige eksempler som kan være til hjelp for deg. Merk deg at det i siste setning står "her", hvor du har direkte link til dokumentet med bilde og tekstforklaring. 

 

https://community.visma.com/no/software/produkter/Huldt--Lillevik/Brukertips/A-melding/Hvordan-kan-du-behandle-lonn-nar-den-ansatte-er-i-permisjon/

 

Mvh

Elisabeth

 

Linda W. Gjerde
CHAMPION **

av Linda W. Gjerde

OK, men hvordan gjør jeg det ?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Linda

Du skal ikke endre fastlønn etter hva jeg har lært. Det skal opprettes en egen kode for lønnstrekk.

hvis den som er permittert fortsatt er ansatt i en 100% stilling.

Linda W. Gjerde
CHAMPION **

av Linda W. Gjerde

Hei Randi,

Du skriver over at jeg skal lage en egen kode med trekk i fastlønn for den prosentandelen vedkommende er permittert. Hvordan går jeg da frem? Eller er det enklest å bare overstyre fastlønnen med 50% i permitteringsperioden?

Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Nils Fossum

Permiteringen legger du inn i fraværsmodulen. Tenker du på hvordan du skal beregnet korrekt lønn for perioden før permiteringen?

Wenche Knutsen Bøe
CONTRIBUTOR **

av Wenche Knutsen Bøe

Hva med en person somhar blitt 100% permitert og opplysninger på vedkommende?  I forhold til A-meldingen. Permitert 100% fra 29.januar 2017.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

hei

du skal lage en egen kode med trekk i fastlønn for den prosentandelen vedkommende er permittert.

Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Nils Fossum

Arbeidsforholdsopplysninger som rapporteres i A-meldingen er basert på opplysninger i arbeidsavtalen. Den er ikke endret selv om man en periode er 50% permittert. Men ser poenget ditt i forhold til automatisk beregning av fast månedslønn. Her må det nok overstyres i perioden med permittering.

Camilla Filtvedt
CONTRIBUTOR *

av Camilla Filtvedt

Hva da med lønna hvis han ikke arbeidsforholdet reduseres? Hvis han har fastlønn og 100% stilling, og man ikke overfører fravær til lønn, så vil han vl få full lønn?

Linda W. Gjerde
CHAMPION **

av Linda W. Gjerde

Takk for svar Nils! 🙂

Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Nils Fossum

Hei,

Du skal ikke gjøre noe med arbeidsforholdet ifm. en permittering eller sykemelding. Permitteringen har sin egen permisjonsID som ikke kan gjenbrukes. Så om det blir ny permittering senere på året må den rapporteres med egen ID.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"