for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hei
vi har en del permitterte (100%) som skal jobbe i noen uker/ dager i uke.
Spørsmål:
1 - Må vi "korrigere/ fjerne" datoer den permitterte skal jobbe under fravær-modulen? Hos oss har alle - permitterte blir registrert (i mars) med fra og til permitteringsdato.
2 - Skal man endre status fra "permittert" til "aktiv"? eller "midlertidig aktiv"
hører fra dere.
Løst! Gå til løsning.
Glemte å si at fra dato ikke må endres på.
takk for Svar...
men det gjelder permitterte som har begynt å jobbe i april.
Noen få skal komme tilbake 100 % men da er det usikker hvor lenge.
Stort sett skal de fleste begynne å jobbe ca 50% i 4-5 uker framover.
Burde jeg fjerne permitterings-kode under fraværet kun for den periode vi vet de skal jobbe?
De som kommer tilbake 100%, legger du frem til den datoen du har i brevet, når det gjelder de andre ville jeg ha endret dato så lenge du ikke har noen grad å legge inn.
Si at du er 100% permittert fra 1-6 april og 50 % fra 7-24 april og 100 fra 25-30 april, da fører du det bare slik.
Hei
Snakker vi om gradvis tilbake i mars? hvis ja så må det endres, man har lov til å legge inn 2 og 3 dgr, eller endre permitterings prosent. Er mars fraværet allerede sendt inn, så ville jeg korrigert og sendt mars på nytt. A-meldingen henter fra fraværet så status kan være aktiv.
Hei
Vet ikke helt om jeg skjønte svaret,
skal fraværsdato endres og skal vi bruke delvis aktiv?
Dag 1 må ikke endres på, men hvis du for eksempel har lagt inn permittert frem til 30/4 100%, men begynner å jobbe delvis fra for eksempel 20/4, så må du endre perioden fra 20-30/4, Du kan bruke aktiv som status når du skal lønne. Vi bruker ikke permittert knappen overhodet da vi rapporterer til pensjon.
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.