Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Registrert feil fødselsnummer på nyansatt

av Anonymous

Er det noen som vet hvordan en kan endre en fødselsdato i H&L? Får bare beskjed om at "kan ikke endre til nytt fødselsnummer siden oppgitt fødselsdato ikke er lik fødselsdato i nytt fødselnummer". Registrert ny ansatt med feil måned, men får ikke rettet dette opp. Han har ikke begynt enda, så det er ikke registrert noe lønn på vedkommende enda. Er heller ikke forsøkt sendt inn på A-melding.

8 SVAR 8
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hvis du ikke har registrert noe data på vedkommende så kan du slette den ansatte for så å legge vedkommende inn på nytt.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous
Fikk ikke slettet, men måtte sette sluttetdato samme som ansattdato. A-meldingen gikk iallefall greit igjennom uten feil, så får bare håpe at dette ble ok.
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hvis du hadde forsøkt slettet vedkommende før du kjørte a-melding så må du sette status til "sluttet" får du forsøker å slette. Men hvis du har hatt med vedkommende i en a-melding så tror jeg ikke det går å slette vedkommende på denne måten. 🙂

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Prøvde å slette før jeg kjørte A-melding.

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hadde du satt status "sluttet" før du prøvde å slette?

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Knappen for sletting ble grålagt når jeg gikk inn på personen. Det er vel der jeg skal slette? Fikk bare opp de som var gamle og kunne slettes fra tidligere år.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous
Nei, nå fikk jeg han opp gitt. Takk for tips. Det var det som var løsningen å merke som sluttet. Supert!
Godkjent løsning
TorunnS
CHAMPION ***

av TorunnS

Jeg gjorde det en gang, og fikk beskjed om at jeg bare måtte opprette en ny ansatt.Det gikk ikke an å rette sa de, men det er noen år siden, verden kan jo ha gått framover 🙂

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"