Mine områder
Hjelp
Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Trenger rapport som viser grunnlag for 2,3% feriepenger

av Nils Fossum

Hei,

Avstemmingsarket Regnskap Norge har utarbeidet for avstemming av feriepenger baserer seg på et feriepengegrunnlag som skal splittes i to. Grunnlaget for vanlige feriepenger er greit da det fremkommer av kostnadskontiene som inngår i feriepengegrunnlaget. Utfordringen knytter seg derfor bare til grunnlaget for 2,3% feriepenger. Dette grunnlaget består ofte av personer som har sluttet gjennom året og som har fått sluttoppgjør feriepenger og personer som står på feriepengelisten ved årets slutt. Jobber nå med en avstemming der det har vært mange sluttoppgjør i løpet av året og synes jeg da jeg kaster bort mye tid på å finne feriepengegrunnlaget til disse (de med 2,3%) ifm. sitt sluttoppgjør. For det stemmer vel at det ikke finnes en rapport som viser grunnlaget for årets kostnadsføring av feriepenger splittet i to? Hvis ja, ønskes slike opplysninger påført nederst på feriepengelisten for fremtiden. Selv ikke grunnlaget til de som står på feriepengelisten er splittet. Jeg ønsker altså både det og at grunnlaget for årets kostnadsførte feriepenger også fremkommer splittet på listen.

Mvh
Nils

8 SVAR 8
Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Nils Fossum

Flott 🙂 Ja gjør absolutt det! Når det legges opp til at man skal avstemme kostnadsførte feriepenger, ikke bare gjelden, må vi nesten få dataene ut av lønnssystemet synes jeg uten at man skal ha timer med manuelt arbeid foran seg.

Rebekka Bjånesøy
CHAMPION *

av Rebekka Bjånesøy

Sitter med denne problemstillingen igjen jeg. Har du funnet en løsning Nils?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Da sender jeg det inn også.

 

Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Nils Fossum

Får dessverre følgende svar fra produktsjefen for H&L nå i dag:

 

Hei.

Vi ser ikke helt utfordringen her, og har heller ikke fått dette ønsket innmeldt fra andre kunder.

Ved prioritering av innmeldte ønsker er det viktig at vi vurderer det som ganger flest mulig kunder. Ønsker som er innmeldt av flere, funksjonalitet som oppleves som utfordrende på support eller partnere vil derfor bli prioritert.

Vi føler ikke dette er tilfelle her, og finner det derfor ikke er riktig å prioritere ditt ønske.

Mvh
Wenche Jacobsen

Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Nils Fossum

Det finnes en rapport som heter "Avstemmingsliste avsatte feriepenger" men den viser heller ikke grunnlaget for 2,3% eller markerer hvem på listen som har fått sitt sluttoppgjør i løpet av året.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

"Feriepenger per lønnskjøring" på exel kanskje?

Der reduseres ikke grunnlaget når noe blir utbetalt mener jeg.

 

Men hadde verft greit å få grunnlaget et eget sted i en rapport ja, spesielt siden det ofte skal begrenses med 6 G.

Går en del unødvendig tid.

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Sitter og følger dette opp manuelt og ønsker forslaget velkommen 🙂

Bente Bergersen
CONTRIBUTOR **

av Bente Bergersen

Et godt forslag. Bifalles.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"