Mine områder
Hjelp
Åse Søgaard
CONTRIBUTOR *

A-melding -

av Åse Søgaard

Ved innsending av lønn for mai, så får jeg ikke noe returmelding. Ved "hent tilbakemelding" så får jeg opp: "returmelding mangler meldingsid"

 

Hva er galt her?

2 SVAR 2
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

EDAG 183B er retningslinjefeil. Det må ikke rettes, men bør kontrolleres for å finne feilkilden.

I Altinn sin rettledning står følgende om Edag_183B:
Nivå:
Kontroller opplysningene
Informasjon: 1
Sum fradrag skal være mindre enn eller lik 0 for rapporteringsmåned for hver virksomhet innenfor type avgiftsgrunnlag, beregningskode, sone og sats.
Informasjon: 2 
Oppgitt fradrag er %s 
Forklaring:
Sum fradrag må være mindre enn eller lik null summert for hele perioden og for hver virksomhet (altså et negativt beløp). Feilen er at du har rapportert slik at summen blir et positivt beløp.
Det er mulig å korrigere tidligere innsendte feil med å sende inn en melding med motsatt fortegn, men totalt for kalender 


Mvh

Turi M Sørensen
Senior Support Konsulent
Mamut Support

Åse Søgaard
CONTRIBUTOR *

av Åse Søgaard

Nå gikk den igjennom , men fikk en feilmeldig MAGNET_EDAG-183B refusjonsgrunnlaget er positivt. Sum refusjonsgrunnlag bør være minde enn eller erlik 0. Oppgitt refusjonsgrunnlag er 10003,-

 

Vet også hvorfor:

Forrige måned så ble det feil : Jeg brukte lønnsart 785 med -10.003. Det var da feil og retter dette opp i denne lønnen i mai med

lønnsart 785 + 10.003. og riktig lønnsart 615 + 10.003

Alt er jo riktig og AGA er også blitt riktig. Skal jeg gjøre noe med denne feilmeldingen?