Mine områder
Hjelp
Mamut One
Mamut One Mamut One expand navigation
Anonymous
Ikke relevant

Bokføring ved utbetaling av lønn

av Anonymous

Hei Jørn.

Hvis jeg forstår det riktig så må det føres 2 manuelle bilag ved bokføring utbetaling av lønn. Det går ikke ann å ta alt på samme bilag?

1. Bokføring av lønnsgrunnlag

2. Overføring av skattetrekk fra bankkonto til skattetrekkskonto.

Vedr. 1. Bokføring av lønnsgrunnlag - vedr. feriepenger. Skal jeg bruke konto 5092 eller konto 5180? (vet ikke helt forskjellen på disse)

Jeg trenger vel ikke bokføre dette på hver ansatt, men i stedet ta det som en oppsummering av alle ansatte ved hver utbetaling? (jeg har ikke brukt Visma eacoutings system for lønn).

Tilleggsspørsmål vedr. refusjon av sykepenger/feriepenger fra NAV. Hvordan bokføres denne innbetalingen fra NAV?

Mvh Geir

1 SVAR 1
Morten Heide
VISMA

av Morten Heide

Hei

Dette virker til å være kun regnskapsfaglige spørsmål, og ikke programtekniske spørsmål som vår vanlige support dekker.  Husk at vi leverer programmet, men er er ikke en regnskapsrådgivende instans slik som en autorisert regnskapsfører er.  Det er disse man først og fremst skal søke hjelp hos ved regnskapsfaglige spørsmål.

Vi har et faglig forum her i Communtity der vi har enkelte ansatte utdannet innen regnskapsfageet som er innom og av og til svarer på spørsmål.  Ofte vil valg av konto variere noe fra regnskap til regnskap.  Du finner vårt faglige forum her:
https://community.visma.com/no/mamut/brukerforum/faglig-forum/

mvh,
Morten H
Visma Mamut AS