Mine områder
Hjelp
Mamut One
Mamut One Mamut One expand navigation
Anonymous
Ikke relevant

Bruttolønn i minus for 2016

av Anonymous

Jeg skal utbetale feriepenger som sluttoppgjør til en som har sluttet. Jeg skal trekke 2% pensjon for noen måneder i 2015 og 2016, og lurer på hvordan jeg forholder meg til at det blir minusbeløp på årlig bruttolønn på lønnsslippen? Blir det ikke godtatt på a-meldingen?

3 SVAR 3
Morten Heide
VISMA

av Morten Heide

Hei

Det er ingen hindring for å gjøre dette i Mamut.  Altinn vil ikke gi feilmelding på dette. Sånn sett vil det gå bra.  Men de har uttalt generell basis at de ikke liker at man retter en feil på feil sted slik at man får negativ lønn. Du kan sjekke med Skatteetaten hva de synes. Antagelig vil dette gå bra siden et trekk som dette ikke lar seg kjøre tilbake i tid på lønn som allerede er utbetalt for lenge siden.

mvh,
Morten H
Visma Mamut Support 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Ok, en liten presisering også er at det blir negativ lønn for hele 2016, pga disse trekkene som skulle vært gjort i 2015?

Morten Heide
VISMA

av Morten Heide

Hei

Det skal ikke være av noen betydning da man kan rapportere negativ lønn. Men det kan være verdt å nevne at dette trekket antar jeg egentlig skulle vært kjørt tidligere. Altinn har uttalt at de ønsker at alt av trekk og annet kjøres der det opprinnelig skal være slik at man unngår negativ lønn.  Men de ser jo mer på helheten en enkelt a-meldinger og så lenge totalen blir riktig bør det gå fint.
Men du skal ikke få noen feilmelding i Altinn basert på dette.

mvh,
Morten H
Visma Mamut Support