Mine områder
Hjelp
Mamut One
Mamut One Mamut One expand navigation
Anonymous
Ikke relevant

Dette feiler

av Anonymous

Jeg tar ut en backup før bokføring av "vanskelige" posteringer, slik at jeg raskt kan ta meg inn igjen hvis det blir feil.

Bakcup kjøres som normalt, atandard av alle firma, uten passordbeskyttelse.

Ved tilbakelegging er listen under "tidligere sikkerhetskopi tom", men backupen dukker opp hvis jeg velger ekstern backup og finner fram til backupkatalogen.

Når aktuell kopi (den siste) velges så kommer det feilmelding med "Formatet på sikkerhetskopien er ukjent eller pasordet er feil".

Da er krisen der.

 

 

 

4 SVAR 4

av Øystein Rambøl

Dette er rapportert til vår produktavdeling som ser på saken.


--
Med vennlig hilsen
Øystein Rambøl
Senior Supportkonsulent
Visma Mamut AS
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Kjørte standard backup, og den ble ferdig på "millisekunder", men rapporterte ingenting.

Når kommer Mamut/Visma til å komme med en rettelse på dette?

av Øystein Rambøl

Her her det 2 problemstillinger som er uavhengig av hverandre.

Det at ingen tidligere sikkerhetskopier kommer opp i listen kommer av at den lille databasen som passer på dette er skadet. Denne kan resettes med et skript slik at sikkerhetskopier tatt fra og med da kommer opp. For å få tilsendt dette skriptet må du kontakte Mamut Support på epost, chat eller telefon.

 

Når det gjelder sikkerhetskopien som ble tatt og som ble på 1 kb så har vi sett dette skje noen ganger ved avansert sikkerhetskopiering. Om du ser at dette fullfører øyeblikkelig og rapporterer at det ble ferdig på millisekunder har dette skjedd og du må da bare ta en ny sikkerhetskopi. Den som tas etterpå skal da være ok.


--
Med vennlig hilsen
Øystein Rambøl
Senior Supportkonsulent
Visma Mamut AS
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Tilbakelegging av backup feiler sikkert nok fordi størrelsen på backupfilen er 1 Kb.

Dvs. det er utlegging av backup som feiler.

Hvorfor det?