Mine områder
Hjelp
Mamut One
Mamut One Mamut One expand navigation
Anonymous
Ikke relevant

Endre inngående saldo

av Anonymous

Hei,

Jeg trenger å endre inngående saldo men får ikke slettet automatisk overført IS for å legge inn rett saldo.

Hvordan ordner jeg dette?

4 SVAR 4
Morten Heide
VISMA

av Morten Heide

Hei

Dette fører du slik du ønsker med passende bilagsart i bilagsregistrering i Mamut.  Bilagsart er det du som må velge evt i samråd med en autorisert regnskapsfører.  Er det inngående saldo, bruker du inngående saldo bilagsarten.

Se her for generell info om å føre i bilagsregistrering:
https://community.visma.com/no/mamut/Produkter/Mamut-One/Supportressurser/Supportartikler-Mamut-Business-Software/Regnskab/Hvordan-fore-bilag-i-bilagsregistrering/ 

 

mvh,
Morten H
Visma Mamut Support 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei igjen,

Har fått åpnet regnskapsåret. Feilen kommer av at jeg kjørte årsavslutningen i Mamut før jeg fikk saldoene fra Total.

Er usikker på hvordan jeg skal legge inn disse tallene i Mamut?

Hva slags bilagsart skal jeg bruke f.eks

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Takk 🙂

Morten Heide
VISMA

av Morten Heide

Hei

Viser til epost ang Mamut og inngående saldo.
Inngående saldo baserer seg på året før. Er det feil i den er det feil å året før, og du bør egentlig gjøre endringen der. Siden det er der feilen er.  Men siden man ikke kan gjøre endringer på et regnskapsår man har sagt man er ferdig med og dermed avsluttet har man to valg.

1. Regnskapsåret feilføringen er på må åpnes. Dette koster 700,- eks mva. Også korrigerer man feilen, og årsavslutter på nytt slik at IS bilaget oppdaterer seg med endringen. Send en epost til support@mamut.com med beskrivelse, kundenummer og at du samtykker til dette, og vi får fikset det.
2. Man fører et ekstra IS korrekskonsbilag på første åpne periode i året IS bilaget med feil ligger i.  Da bil IS1 + IS2 tilsammen være IS for det regnskapsåret.

mvh,
Morten H
Visma Avendo Support