Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Factoring og matching av fakturaer

av Anonymous

Jeg prøver fortvilt å få bort (matchet) alle fakturaer som har gått via factoring, og hvor kundene våre har betalt til factoring-selskapet SG Finans, og vi har mottatt innbetalingsliste fra factoring-selskapet.

Ved overføring av faktura fra våre kunder (1510) til kundefordringskonto for factoring (1510/SG Finans), dannes det et Diversebilag.

Når jeg mottar innbetalingsliste fra SG Finans, fører jeg det som diversebilag: kredit (1510/SG Finans) og debet 2370 Finanskonto SG Finans.

Når jeg videre prøver å matce disse fakturaene og innbetalinger, så blir de ikke borte.

I steden blir listen over åpne poster lengre og lengre for hver gang. Den er nå på 36 sider !!!

Det er helt håpløst. 

Er det noen som kan hjelpe meg?

7 SVAR 7
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

 

Jeg hadde visst ikke mailadressen til Jørn likevel.

Kan dere sende den til meg?

post@byggogutemiljo.no

Mvh Anne

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

 

Jeg tar kontakt med deg.

 

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen

av Turi M Sorensen

Hei

 

Om du i innstillingene for factoring huker av for å flytte kundefordringer automatisk til factoringselskapet, så vil postene lukkes på kundene i reskontro når fakturaene overføres til Factoringselskapet. Postene vil da overføres til åpne poster på Factoringselskapet. For å kunne overføre åpne poster må Factoringselskapet være registrert som en kunde i kontaktregisteret. Dette har dog ikke tilbakevirkende kraft.


Innstillinger for Factoring:
https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Mamut-One/Innstillinger-for-Factoring/ta-p/27493 


Når du da mottar betaling fra factoringsselskapet, avkortet eller ikke avkortet, så kan du velge å reskontroføre dette mot postene som står åpne på factoringselskapskunden.

Om dette ikke fullt ut besvarer problemstillingen din, er det fint om du gir meg ditt kundenummer, så kan jeg kontakte deg for å se nærmere på saken sammen med deg.

Mvh
Turi M Sørensen
Senior Support Konsulent
Visma Mamut AS

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Turi

 

Vårt kundenummer er 1090479.

Det er fint om du kan kontakte meg i morgen.

 

Mvh Anne

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Faglig diskusjon er et forum for spørsmål innen lover og regler i lønn og regnskap.
Siden ditt spørsmål er system tekniske spørsmål, flytter jeg ditt innlegg til support.

Har du faglige spørsmål, er du velkommen til å legge inn det her ved en senere anledning

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Hvordan kan jeg se min behandling av den tråden på support?

Mvh Anne

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

 

Du får oppdatering på samme link. og vil motta en mail når support har besvart deg.

 

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen