Mine områder
Hjelp
Mamut One
Mamut One Mamut One expand navigation
Arne Johansen
CHAMPION *

Flere utleggstrekk

av Arne Johansen

Hvordan skal jeg sette opp flere enn 2 utleggstrekk.

Mamut har A og B som standard, men jeg klarer ikke å lage flere (får beskjed om at det er systemet som må opprette i den serien).  Fikset det "midlertidig" med å ha 2 trekk på A, men da blir det feil med restsaldo.


Arne Johansen


Daglig leder ARJO Regnskap AS
3 SVAR 3
Morten Heide
VISMA

av Morten Heide

Hei  

Det er riktig. Nummerserien fra og med 910 og oppoer er reservert.  Så du må benytte deg av et lavere lønnsart nr.
Håper det ordner seg.

mvh,
Morten H - Visma Mamut Support 

Arne Johansen
CHAMPION *

av Arne Johansen

Tenkte tanken, men fikk ikke lage 922 fordi den kunne "lønnsarter mellom 900-999 ikke kan dubliseres".   Men kan selvfølgelig bruke en fri serie og legge inn innstillingene manuelt.  Ordensmenneske som jeg er skulle jeg gjerne ha benyttet 922 slik at alle trekkene er i samme serie, men dersom det ikke går får jeg helle bite i det sure eplet og teste annen serie.

Takk for svar.


Arne Johansen


Daglig leder ARJO Regnskap AS
Morten Heide
VISMA

av Morten Heide

Hei


Dette gjøres ved å opprette en ny lønnsart med nytt nr som er en kopi i innhold (innstillinger og alt) av en av de to eksisterende utleggstrekk- lønnsartene.
Se her for generelt om dette :
https://community.visma.com/no/mamut/Produkter/Mamut-One/Supportressurser/Supportartikler-Mamut-Business-Software/Lonn-og-personal/Hvordan-redigereopprette-en-lonnsart/

Så kan du opprette et nytt trekk som henviser til den nye lønnsarten.

Mvh,
Morten  H. - Visma Mamut Support