Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Fordeling av omkostninger på avdelinger

av Anonymous

Vi har brukere hos oss, som jobber med mange kunder - men nesten alltid samme avdeling og prosjekt.

Finnes det noen måte å si at ved opprettelse av en ordre så skal avdeling og prosjekt fra brukeren/den ansatte brukes, så man slipper å sette dette manuelt på hver ordre?

4 SVAR 4

av Turi M Sorensen

Hei

Det er nok ingen måte du kan overføre prosjekt og/eller avdeling direkte til ordren som opprettes. 
Det nærmeste jeg kommer er at Man kan sette en standard ref på fakturaer, som du kan lese mer om her.

Det er en slik innstilling i produktmodulen, men ikke i Lønnsmodulen.
For at prosjekt skal komme med automatisk på produktlinjene ved innleggelse i ordre - så må det settes en innstilling for at prosjekt skal arves fra produktkortet. Det er dessverre ingen automatikk i at prosjekt og avdeling arves fra produktkortet.
Gå til Vis - Innstillinger - Firma - innstillinger per modul - Tilbud/Ordre/Faktura - Diverse - huke av for å Arve prosjekt fra produktkortet.

Mvh Turi M. Sørensen, Visma Mamut Support

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Emneteksten er endret fra hva jeg sendte inn - og svarer på noe helt annet 🙂

 

La meg omformulere/forenkle spørsmålet:

Hvis vi har en bruker som er prosjektansatt på en avdeling, så ønsker jeg at alle ordre han oppretter skal komme på rett prosjekt og avdeling som forvalgt (standardverdier på brukernivå)

Godkjent løsning
Turi M Sorensen
VISMA

av Turi M Sorensen

Hei Roger.

Jeg har ikke endret emneteksten din, tittel og opprinnelig tekst er akkurat slik du la det inn.

Svaret er også det samme: Du kan ikke arve prosjekt fra en ansatt til en ordre. Du kan arve prosjekt fra et produkt til en ordre, hvis innstillingene er satt, og prosjektet er definert på produktet. 
En løsning på problemstillingen (som jeg burde nevnt i går) vil være å opprette ordren direkte fra selve prosjektet, da vil ordren arve prosjektet den opprettes i. Se mer informasjon om dette i denne hjelpefilen.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta som løsning".
Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Mvh Turi M. Sørensen, Visma Mamut Support

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg ser hva som har skjedd, jeg har skrevet en emnetekst, også har den søkt opp etter mulige løsninger og valgt treff der som emne.

For jeg skrev "Standardverdi for prosjekt og avdeling ved opprettelse av ordre"  (Se vedlegg)

 

Undersøker den siste der om det er "beste svar".

hvis ikke så er det jo ikke noe mer å gjøre med det.